Podle slov šéfa koncernu FCA, Sergia Marchionneho, chce Ferrari od roku 2019 vyrábět už jen modely s formou hybridního pohonu. Proto se naskýtá otázka: je Ferrari 812 Superfast posledním modelem s klasickým atmosférickým 12-válcem?
Ferrari 812 Superfast vzbudilo náležitou pozornost na nedávno skončeném ženevském autosalonu. Tento model nahrazuje Ferrari F12tdf z roku 2015. Novinkou je elektrický posilovač řízení a dokonce možnost jakéhosi polo autonomního řízení. Technologický ředitel Michael Leiters o tomto modelu říká, že jde dosud o nejvýkonnější Ferrari v historii.
Ferrari F12tdf – nová výzva z Maranella
K pohonu slouží atmosférický 6.5 litrový 12-válec s výkonem až 789 koňských sil při 8 500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je 718 Nm při 7 000 otáčkách. Tyto ohromující údaje odpovídají síle 12-válcového motoru z hypesportu LaFerrari. Impozantní specifikace však nekončí u údajů o výkonu a točivém momentu. 812-tka zrychluje z 0-100 km/h. za 2,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 340 km/h.
Vyššího výkonu se dosáhlo přidáním přímého vstřikování paliva pod tlakem 350 barů. Osvědčila se i proměnlivá geometrie sacího potrubí, odvozená přímo z atmosférických motorů F1. Brutální síla motoru se přenáší na zadní kola prostřednictvím revidované dvouspojkové převodovky. K dispozici je pátá generace systému Side Slip Control pro bezpečnou míru přetáčivosti, jakož i řízená zadní náprava Virtual Short wheelbase, která zkracující poloměr zatáčení.
Design s harmonickými tvary odkazuje na pokročilou aerodynamiku. Aktivní klapky v přední části podvozku i obří difuzor a vysoce situována odtoková hrana kufru zajišťují velmi dobrý přítlak. Tradiční přední masku doplňují přední LED světla v blízkosti sacích otvorů v kapotě. Vzadu se nacházejí tradiční čtyři kruhová světla a dva páry koncovek výfuků. Superfast navíc dostal nový červený lak Rosso Settana.