Služby italského designového studia Pininfarina často využívají taková jména jako Ferrari či Maserati. Nyní však Pininfarina přichází s vlastním prototypem super auta na vodíkový pohon.
Na letošním autosalonu v Ženevě debutoval model Speed H2 se dvěma elektromotory a kombinovaným výkonem okolo 370 kW produkovaný při závratných otáčkách 13.000 otáček za minutu. Jedinou emisí, kterou tento zelený automobil produkuje je voda. Společnost věří, že koncept H2 Speed bude ztělesněním sportovního charakteru, výkonu a čisté z jízdy šetrné k životnímu prostředí.
V současné době existuje mnoho vozidel na vodíkový pohon zejména v podobě městských autíček. Jsou navrhovány s cílem vytvořit a nabídnout alternativu ke konvenčním pohonům osobních vozidel. Pininfarina H2 Speed má také alternativní pohon. Jde však o supervýkonné auto. H2 Speed ztělesňuje čistotu, eleganci a inovaci, řekl předseda Pininfarina, Paolo Pininfarina. Duch projektu navazuje na aerodynamickou tradici, o kterou se Pininfarina snaží již několik desetiletí. Tento koncept je syntézou techniky, udržitelnosti a harmonie. Především však rychlosti.
Sprint z nuly na sto za 3,4 sekundy je realitou! 1420 kg vážící H2 Speed dosahuje max. rychlost asi 300 km/h a podle jeho tvůrců jde o první, vysoce výkonný automobil na vodíkový pohon. Speed H2 pohání hnacího ústrojí v podobě dvou palivových článků, které pocházejí od francouzsko-švýcarské firmy Greengate.
Koncept je vyroben z uhlíkových vláken, obsahuje uhlíkové brzdy a stojí na 19-palcových předních a 20-palcových zadních kolech Ultraleggera HLT Central Lock, které byly navrženy a vyrobeny u OZ Racing. Rozložení hmotnosti je v poměru 41:59 mezi přední a zadní nápravou, při pohonu zadních kol. Vozidlo nemá žádnou spojku, ani diferenciál, a protože se o převody netřeba vůbec starat, řidič se může soustředit výhradně na jízdu.
Rozměry konceptu jsou 4,7 metru na délku, 1 metr na výšku a 2 metry na šířku. 6,1 kg vodíkové palivové nádrže po obou stranách kabiny lze naplnit během tří minut. Mají aerodynamický tvar a jsou jakýmsi kanálem pro proudění vzduchu k zadní části vozidla. Na vstupu dvou do těchto kanálů jsou umístěny chladiče, které chladí bloky palivových článků. Vzhledem k tomu, že toto vozidlo je v první řadě platformou pro výzkum a vývoj budoucích automobilů, Pininfarina nevylučuje, že v případě zájmu ze strany zákazníků vyrobí malou sérii závodních speciálů H2 Speed.