Automobilka BMW představila konkurenta k novému Mercedesu-Benz třídy S. V pořadí již šestá generace vlajkové lodi třídy 7 přináší do automobilového segmentu luxusních limuzín převratné technologie.
Vezměme si pouze takový přívěsek klíčku zapalování. Toto sofistikované zařízení dokáže samo zaparkovat automobil ihned po tom, co z něj vystoupíte! Nová je vysoce pevnostní konstrukce z oceli či hliníku. Konstrukce karoserie a interiéru poprvé obsahuje karbonové komponenty. Jsou to plasty vyztužené uhlíkovými vlákny CFRP. Bavorská automobilka má s nimi bohaté zkušenosti. Lze je nalézt i v ekologických modelech i3 a i8.
Z karbonu jsou vyrobeny i ostatní komponenty jako střešní oblouky, příčné výztuhy střechy, středový tunel či celý oblouk mezi interiérem a zavazadlovým prostorem. V Mnichově to pojmenovávají Carbon core. Všechny dveře a kapoty jsou zas vyrobeny z hliníku. Hmotnostní úspory jsou nezanedbatelné a představují 130 kg. Co se samotného designu týká, je nová sedmička, více zaoblenější a podobá se spíše na modelovou řadu 3. Stále však jde o konzervativní limuzínu, ačkoli se sportovnějším nádechem.
Zcela přepracovaný byl podvozek, který nyní lépe absorbuje nerovnosti. Je to díky novému pneumatickému odpružení. První testy ukázaly, že to byla rána do černého. Jedním slovem pořádná dávka luxusu! Světlou výšku podvozku automobilu lze nastavovat manuálně. Je ji možné zvyšovat nebo snižovat podle potřeby, nebo vše přenechat na automatiku Active Comfort Drive. Ta už spolupracuje s navigačním systémem a upravuje světlou výšku podvozku automaticky.
Samotná limuzína je nyní fyzicky větší. Pokud se podíváme na její rozvor, můžeme hovořit o nejdelším BMW v 99-leté historii firmy. Návrh a konstrukce interiéru je mimořádně propracovaná. Dekorativní osvětlení je efektní zejména v zadní části kabiny, kde vytváří útulnou atmosféru. K dispozici já panoramatická střecha Sky Lounge s ambientním podsvícením a v neposlední řadě i nabídka různých vůní. Zde přiložila ruku k dílu francouzská parfumerie, která vyrobila parfémy na objednávku speciálně pro BMW.
Hnací ústrojí tvoří zatím dva benzínové a jeden naftový agregát. Všechny mají přímé vstřikování paliva a disponují osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic. Základem je třílitrový řadový 6-válec 730d s výkonem 195 kW a ohromným točivým momentem 620 Nm. V případě pohonu xDrive nepotřebuje akcelerace do 6 sekund komentář. Spotřeba? V průměrně jen 4,9 litru nafty. Benzínový motor verze 740i se stejným objemem a výkonem 240 kW zrychluje na stovku za 5,5 sekundy.
Jediným 8-válcem v nabídce je motor 4,4 V8 s dvojicí turbodmychadel verze 750i. Dosahuje ohromný výkon 330 kW při točivém momentu 650 Nm. Na rozdíl od 740i přenáší svou sílu standardně ke kolům obou náprav (xDrive). Novou sedmičku vystřelí na stovku za fascinujících 4,4 sekundy. BMW říká v tomto případě o zázračně nízké spotřebě jen 8,1 litru benzinu na 100 km.
Úplnou lahůdkou je plug-in hybrid 740e s pohonem všech čtyř kol. Ten byl v sedmičce představen vůbec poprvé. Jde o dvoulitrový 4-válec TwinPower Turbo s výkonem 190 kW a točivým momentem 400 Nm. Asistuje mu jeden elektromotor, který přidává dalších 70 kW a 250 Nm. Celkový výkon soustavy je naladěn na 240 kW. Zrychlení? Na stovku za úctyhodných 5,6 sekundy. Lithium-iontová baterie si našla své místo pod zadním sedadlem a bude ji možné dobíjet i prostřednictvím běžné elektrické zásuvky. Kapacita baterie je přibližně 7 kWh. V případě čistě elektrického režimu to stačí na dojezd 40 km bez kapky paliva. Nová vlajková loď od BMW bude dostupná na podzim tohoto roku za cenu od 100.000, – EUR a více.