Co se stane, pokud se setká pár moudrých hlav divize vývoje a konstruktérů Peugeot Sport automobilky Peugeot? Mohly by vzniknout různé zajímavé koncepty aut, kdyby nebyl stanoven jiný cíl. Tentokrát bylo cílem navrhnout a vyrobit supersportovní vůz s takovými tvary a technologiemi, aby vyčuhovalo „z davu uniformovaných aut této skupiny.“ Tímto vozem je Peugeot Onyx.
Každá část vozu byla dopodrobna navržena. Základem byla maximální aerodynamika vozu s co nejladnějšími křivkami. Přední maska má vertikální mřížku, kterou perfektně doplňují „full LED“ světlomety. Vzduch neproudí jen do motoru, ale také kolem vozidla a střechy s dvojitým zaoblením. Střecha je vyrobena z PMMA (polymethylmetakrylátu), karoserie z karbonu a interiér z pevných karbonových vláken. I brzdové kotouče jsou z karbonu. Přesněji, skelet karosérie je z karbonového monolitu a skládá se pouze z dvanácti částí.
Zadní část je kromě ladných zadních světel doplněna i spoilery, aby vzduch plynule proudil na boku i nahoru. Nechybí ani mobilní zadní spoiler. Tím se vytváří silný efekt přítlaku.
Při tvorbě interiéru se návrháři inspirovali skořápkou vajíčka, čili na pohled křehkou, ale jinak pevnou strukturou z přírodních materiálů, chránící vnitřek kabiny. Dveře se speciálním mechanismem umožňují snadný přístup do kabiny. Při otevření se jejich měděný plášť posune o několik centimetrů stranou a pak se otočí kolem své osy.
Interiér je vyroben z lisované a tažené plsti jako jeden celek bez švů a spojů. Pasažéři jsou obklopeni jednolitou vrstvou, která plní funkci polstrování i odhlučnění a která pokrývá konzolu, střechu i sedadla. Na některých místech ji doplňují karbonové prvky. Samotná sedadla, jak už bývá u těchto vozidlech samozřejmé, kopírují těla cestujících. Díky pěnovým výstelkám a polstrování z vlny jsou nadmíru pohodlné.
Dominantním prvkem středové konzoly je skleněná nádržka, kterou vyrobil mistr sklář. Obsahuje parfém, jehož vůně se do interiéru šíří vzduchovými výstupy na palubní desce. Na středové konzole se nachází také hliníková páčka na ovládání dvouzónové klimatizace.
Do střechy byl zabudován panel s hliníkovými přepínači a nachází se tam také tlačítko na nastartování motoru. Kamery (dvě ve zpětných zrcátkách a panoramatická kamera v zadní části vozidla) promítají obraz na displeji hned za ovladači.
Palubní deska je vyrobena z nového typu materiálu, tzv. Newspaper Wood (novinové dřevo). Vyrábí se z použitého novinového papíru, který se slisuje. Proto při důsledném přezkoumání najdete drobné žilky a tištěné písmena. Pro vozidlo byly navrženy speciálně pneumatiky od firmy Michelin.
Vozidlo je hybrid. Obsahuje však speciální technologii HYbrid4, díky níž se energie ve fázi zpomalování a brzdění ukládá do lithium-iontových baterií a při zrychlení dokáže zvýšit výkon motoru o 80 koní. Samotný motor je 3,7-litrový osmiválec HDI s výkonem 441 kW (600 koní).
Vozidlo bylo poprvé představeno v Paříži v roce 2012. Na Slovensku mělo premiéru a vzbuzovalo respekt na Autosalonu 2015 v Bratislavě. To, zda se bude v budoucnu běžně prodávat, není známo. Firma Peugeot spíše chtěla ukázat světu, jakým směrem se bude vyvíjet budoucnost její automobilů. Svým konceptem však jasně dává najevo, že dokáže hravě konkurovat a klidně i předběhnout ostatní automobilky ve vývoji supersportovních vozů. Pokud by se dostalo do sériové výroby, bylo by nevídaným skvostem vyrobeným z přírodních a recyklovaných materiálů nejen na evropských silnicích. K nim by se pak mohly přidat i koncepty skútru a kola, které by také byly navrženy v podobném duchu jako Onyx.