John Britten, začátkem 90 let 20. století společně se skupinou přátel z Nového Zélandu sestrojil motocykl Britten V1000. Ten převyšoval všechny ostatní. Po výhře nejprestižnějších závodů USA, jako Daytona International Speedway a Daytona Bike Week dokonce překonal několik světových rekordů v rychlosti.
V tomto speciálním ručně vyrobeném motocyklu použili poprvé několik technických novinek, jak umístění chladiče pod sedadlem řidiče, speciální přední dvojitě odpruženou vidlici a motor, který měl speciální řídicí jednotku. Revolučním řešením byl zejména chybějící rám motorky, všechny části byly připevněny jen na motor.
Motocyklu Britten V1000 bylo vyrobeno celkem 10 kusů, všechny v Britten Motorcycle Company. Dosud se nacházejí v soukromých sbírkách a muzeích.
Dvacet let od smrti tohoto revolučního konstruktéra, který podlehl rakovině, oznámil Christchurch BEARS Motorcycle Club začínající práce na renovaci jeho díla. Aby co nejlépe vystihli podstatu, oslovili majitele modelu Brittena po celém světě s žádostí o spolupráci.
Nakonec se 7 z nich zavázalo ke kompletní předělávce motocyklu, který nebude chybět ani na závodech, které na počest pana Brittena letos pojmenovali John Britten Tribute Sound of Thunder. Tato událost má být tou největší od smrti člověka, který svým smýšlením přispěl k mnoha vylepšením.
Při renovaci motorku rozebrali do posledního šroubku, což pro zkušené majitele nebyl žádný problém.