Amerika v uplynulých dnech opět žila Super Bowl a tentokrát ne jakýmkoli! Tento rok se odehrál kulatý 50-ty ročník šampionátu, ve kterém se Carolina Panthers postavily proti Denver Broncos, kteří nakonec získali nejen trofej Vinca Lombardiho, ale také jedinečnou trofej „Super Bowl 50“ pozlacenou 18 karátovým zlatem. Šampionát by však nebyl kompletní bez typických 30-sekundových spotů, které patří k nejdražším na světě. Víte vlastně, kolik stojí takové odvysílání reklamy během Super Bowlu?
4,8 milionu dolarů. Přesně tolik musí zaplatit inzerenti, pokud chtějí, aby 30-sekundová reklama obletěla celou USA. Nebo alespoň její většinu. Podle odhadu agentury Nielsen sledovalo loňský Super Bowl až 114,4 milionu obyvatel země. Byly reklamy vždy takové drahé? Ne. Během prvního ročníku stál stejně dlouhý reklamní spot jen 40 000 dolarů. To dnes díky inflaci představuje 284 000 dolarů.
Spolu s cenou reklam rostl i počet diváků. Zatímco první Super Bowl sledovalo 51,2 milionu diváků, letos byl jejich počet více než dvojnásobný. Přesněji to bylo 111,9 milionu diváků jen v USA. Je to však méně oproti minulému roku, kdy zápas Patriots proti Seahawks vidělo 114,4 milionu diváků, díky čemuž se tento zápas stal nejsledovanější událostí v historii televize v USA.
Živě se Super Bowlu 50 zúčastnilo 71 088 lidí. Nejlevnější lístek byl prodán za 1 222 dolarů, naopak nejdražší lístek stál 27 983 dolarů. Průměrná cena lístků se pohybovala na úrovni 5 134 dolarů. Jak je tedy vidět, zažít Super Bowl živě není levný špás.
Na své si však přišli i samotní fotbalisté. Peyton Manning, quarterback týmu Denver Broncos, dostane za svou účast na šampionátu 12 milionů dolarů. Stále je to však poměrně málo oproti tomu, na kolik si přišel loni Roger Federer. Tomu bylo za účast na zápasech přislíbených 58 milionů dolarů.