S představováním městských elektromobilů se už setkáváme na denní bázi, ale na baterky budou postupně i mikrobusy.
Koncept osmimístného Mercedesu EQV na výhradně elektrický pohon jsme sice viděli už na posledním ženevském autosalonu, ale až nyní se ukazuje v sériové podobě a technickou specifikací.
Mezi největší trumfy nového EQV bude zajisté patřit dojezd přes 400 kilometrů a schopnost dobití baterie na 80 procent kapacity do jedné hodiny. Samozřejmě mluvíme o nabíjení na veřejné dobíjecí stanici.
Rychlost nabíjení z domácí sítě zatím není známa, ovšem s domácí nabíjecí skříňkou (wallbox) se celý proces výrazně zkrátí.
Elektrické hnací ústrojí je umístěno na přední nápravě a disponuje výkonem 150 kW.
Mercedes EQV klade velký důraz na variabilitu interiéru, takže budoucí majitel si může zvolit různou konfiguraci sedadel. Elektrická dodávka je přitom schopna odvést nejvíce osm pasažérů.
Maximální rychlost velkoprostorového elektromobilu je stanovena na 160 km / h, což může být mírně omezující, ale většině zákazníkům bude pravděpodobně stačit.
Řidič má možnost výrazně ovlivnit i rekuperaci elektrické energie, pomocí páček pod volantem. Při nejvyšším stupni rekuperace Mercedes z bezpečnostních důvodů rozsvítí i brzdová světla.
Zajímavostí je také schopnost auta upravit několik parametrů vozidla tak, aby v jízdním režimu E + došlo do stanoveného cíle i bez zastávky na dobití akumulátoru. Systém má však pochopitelně omezené možnosti.
Novinka využívá multimediální rozhraní MBUX a 10-palcový dotykový displej. V hlavním menu majitel najde ikonu EQ, kde následně najde všechny informace, například o toku a spotřebě energie.
Mercedes EQV se bude sériově vyrábět v španělském výrobním závodě Vitoria, kde z linky vychází i třída V a sourozenecké Vito.