Slavný autobus ze šedesátých let prošel kompletní renovací. Cenou poráží i nejznámější veterány české Škody. Za tuto částku byste si totiž mohli dopřát například totálně „nabušený“ Mercedes-Benz třídy S.
Možná si na něj ještě vzpomínáte. Škoda 706 RTO brázdila naše cesty od padesátých až do počátku osmdesátých let. A nejen ty. Vyvážela se i do zemí bývalého východního bloku včetně Kuby. Takže můžeme mluvit o mezinárodním úspěchu. Tento univerzální autobus vyráběla Karosa Vysoké Mýto ve spolupráci s LIAZ-em a společností SVA. Představil se v roce 1956 a na linkách vydržel celých osmnáct let.
A přestože šlo o poslední model Škody odvozený z nákladních modelů, což prozrazoval rámový podvozek a motor vpředu, jeho design si získal obrovské sympatie. Kromě městských verzí MTZ a příměstských verzí KAR vznikaly i nádherné luxusní dálkové autokary RTO Lux se skleněnou přední částí kabiny a střešními okénky nad sedadly cestujících. Autobus s délkou 10 870 mm poháněl 12-litrový 6-válec s výkonem 160 koní a točivým momentem 686 Nm.
Nebyla to však žádná raketa. Městské verze s „krátkými“ převodovkami dosahovaly maximální rychlost 65 km / h a příměstské a dálkové verze s delšími převody se rozběhly maximálně na 85 km / h. Spotřeba se pohybovala od 22 do 28 litrů nafty. Po ukončení výroby v roce 1974 sloužily ještě dlouhá léta. Poslední kusy skončili službu až začátkem osmdesátých let, a to už měli najeto statisíce kilometrů. Sehnat dnes exemplář v dobrém stavu není proto jednoduché a už vůbec ne levné.
Dokazuje to i 706 RTO v příměstské verzi KAR, která se nedávno objevila v prodeji. Nepatří k nejstarším kouskům, vznikla v roce 1972, tedy jen dva roky před skončením produkce, přesto se její cena vyšplhala do závratné výšky. Chcete-li se stát majitelem této legendy, připravte si rovných 3 950 000 korun, tedy přibližně 144 000 eur. To je suma minimálně třikrát vyšší, než byste zaplatili za nový Superb v nejdražší výbavě. Jde tedy nepochybně o nejdražší škodovku všech dob.