Doručovací systém byl integrován do účelově postaveného dronu

Doručovací systém byl integrován do účelově postaveného dronu 1

V loňském roce jsme poprvé slyšeli o systému RDS1 společnosti A2Z Drone Delivery, který umožňuje doručovacím dronům třetích stran dopravovat náklad na dlouhém laně zákazníkům. Tato technologie byla nyní začleněna do multikoptrového dronu navrženého na míru.

Abychom zrekapitulovali předchozí pokrytí, počáteční sada RDS1 (zkratka z Rapid Delivery System 1) sestává z motorizovaného navijáku z kevlarového lanka, na jehož konci je elastické látkové pouzdro (váček), které pojme zatížení o hmotnosti až 2 kg. Jakmile hostitelský dron dosáhne svého cíle, vznáší se ve výšce 46 m a uvolní brzdu na cívce. To způsobí, že váček začne volně padat vzduchem, ačkoli brzda se znovu jemně použije předtím, než se váček skutečně dotkne země, což ho zpomalí. Tuto funkčnost umožňuje senzor LiDAR (Light Detection and Ranging) na dronu, který přesně měří, jak daleko je letadlo od země. Jakmile zákazník načte svůj balíček, váček se navine zpět k dronu. Systém je navržen tak, aby se veřejnost nesetkávala s hlukem a nebezpečnou točící se vrtulí, a navíc umožňuje dronům efektivněji doručovat své náklady, protože nemusí ztrácet čas a energii manévrováním kolem větví stromů nebo dalších překážek.

Ve své původní podobě byl RDS1 navržen pro instalaci na hexakoptéru DJI Matrice 600 Pro. Nyní je systém součástí nové oktokoptéry RDSX společnosti A2Z. Přestože dron funguje na stejném principu, obsahuje 2 jednotky navijáku/nákladního boxu, což mu umožňuje provést 2 dodávky o hmotnosti 2 kg (nebo 1 dodávku 2 krabic) na misi. Udávaný dojezd baterie je přibližně 15 km při přepravě 2 nákladů nebo 30 km při přepravě 1 nákladu. Součástí jsou 2 sady baterií, které lze rychle vyměnit na základně. Kromě toho lze ramena dronu sklopit, když se stroj nepoužívá, což z něj v podstatě činí kostku o výšce 0,8 m a šířce 1,3 m.  Pokud by stroj zaznamenal výpadek napájení nebo se jinak dostal do riskantní situace, může nasadit bezpečnostní padák a navíc odhodit své užitečné zatížení. A přestože je schopen provádět dodávky autonomně, duální kamery umožňují vzdáleným operátorům s ním manuálně létat, a také mohou převzít manuální ovládání kapek nákladního boxu.