V žebříčku nejoblíbenějších barev automobilů už dva roky triumfuje bílá.
Podle analytiků může letos přinést barevné změny. Podle ročních průzkumů předního světového dodavatele laků, společnosti PPG Industries a společnosti DuPont téměř čtvrtina (24%) vlastníků automobilů při nákupu vozidla dává přednost bílé barvě. Na druhém místě popularity se umístila černá (19%) a poslední místo na stupínku vítězů připadlo šedé (16%).
Podle statistik prodeje na evropském trhu představují auta bílé a černé barvy 47%, na ostatních trzích kolem 45%. Statistické čísla potvrzují, že ať se vydáte do kterékoliv země, můžete si být jisti, že tři ze čtyř vozidel na silnicích jsou bílé, černé, šedé nebo stříbrné. Neutrální barva auta totiž vypadá seriózní nejen před domem, ale i na parkovišti před bussines centrem.
Nejoblíbenější barvou vozidel v tomto roce podle předpovědí designérů z branže bude modrá. Je to totiž barva, která se ve vhodném odstínu hodí prakticky ke každému vozidlu. Trend udávají automobilky, které sice vyrábějí modely v barevné klasice, ale nabízejí i širší spektrum barev, mezi nimiž nechybí ani různé odstíny modré.
Ve vozidlových parcích společností stále vede bílá nebo stříbrná barva karoserie a základní výbava, ale v posledních letech se tento trend začíná výrazněji měnit. Manažeři vozových parků si častěji vybírají odstíny karoserie, které odpovídají image firmy a výbava firemních automobilů je z roku na rok bohatší.
Nejlepším příkladem může být limitovaná edice Selection, kterou nabízí Toyota. Auta z této nabídky jsou specifické speciálně vybranými laky. V závislosti na modelu to může být například červená Tokyo Red nebo tmavomodrá Selection Azure.
Podle průzkumu časopisu Forbes závisí výběr barvy vozu i od pohlaví. Není zcela pravdou, že by si červené auta výhradně oblíbili dámy, spíše naopak. Právě páni dávají přednost červené, oranžové a černé – tedy barvám, které se spojují se sportovními auty a rychlou jízdou. Dámy zase preferují jemné elegantní odstíny stříbrné, zlatavé a hnědé barvy.