Druhý největší maloobchodní řetězec na světě online prodejem reaguje na rostoucí tlak amerického internetového obchodu Amazon.
PAŘÍŽ. Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour investuje v příštích pěti letech téměř 3 miliardy eur do rozšíření internetového prodeje. Společnost zároveň oznámila propuštění přes dva tisíců zaměstnanců své francouzské centrály.
Druhý největší maloobchodní řetězec na světě po americké společnosti Wal-Mart uvedl, že do konce roku 2022 plánuje do rozšíření online prodejů zainvestovat kolem 2,8 miliardy eur.
K tomuto rozhodnutí přistoupil v reakci na rostoucí tlak amerického internetového obchodu Amazon. Ten loni koupil americkou síť biopotravin Whole Foods, čímž vstoupil do oblasti kamenných obchodů. To vyvolalo spekulace, že Amazon se následně zaměří na evropský trh.
Změny povedou zároveň ke zrušení zhruba 2400 pracovních míst ve francouzské centrále firmy.
Podle ní se postoje zákazníků rychle mění, přičemž jejich stále více zajímá kvalita, bezpečnost a původ potravin. Co se týče samotného procesu snižování počtu zaměstnanců, Carrefour počítá s dobrovolným odchodem.