Audi má pro rok 2018 připraveno eso v rukávu. Půjde o vůbec první plně elektrické SUV. Odpověď na to, jak bude vypadat, jsme se dozvěděli na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem (IAA). Zde byla představena studie spojující aerodynamiku s kreativními designovými prvky.
Podle automobilky Audi je právě toto budoucností elektrické mobility. Sportovní, efektivní model vhodný pro každodenní použití.
Lehčí, rychlejší a silnější: Nové Audi R8 V10 Plus
Audi E-Tron Quattro Concept využívá sílu tří elektrických motorů: jeden elektromotor pohání přední nápravu, další dva zadní. Celkový výkon je 320 kW. Na krátkou dobu lze zvýšit až na 370 kW. Pokud k tomu přidáme vysoký točivý moment 800 Nm, je zdá se, že jde o sportovní auto, ledaže e-tron quattro koncept je těžké elektrické SUV.
Po zatlačení pedálu Audi E-Tron Quattro Concept zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy a rychle dosáhne elektronicky omezenou maximální rychlost 210 km/h.
Při sportovní jízdě na klikaté cestě přijde vhod systém Torque Control Manager, který aktivně rozděluje hnací sílu na pravé a levé zadní kolo, což spolu s řízením zadních kol zvyšuje stabilitu vozidla v zatáčkách. Kromě toho má řidič k dispozici několik jízdních programů Audi drive select, které ovlivňují výkon, reakce, trakci, ale také míru rekuperace.
Nové Audi S8 plus: nejsportovnější limuzína všech dob
Velké lithium-iontové baterie byly z důvodu rovnoměrného zatížení zabudované do celé podlahy. Nové Audi tak získalo nízké těžiště, které je nezbytným předpokladem pro dynamické jízdní vlastnosti. Kapacita baterie 95 kWh umožňuje dojezd více než 500 kilometrů. Kombinovaný systém nabíjení umožňuje nabíjení stejnosměrným nebo střídavým elektrickým proudem, přičemž úplné nabití netrvá déle než 50 minut. Využít lze i indukční bezdrátové dobíjení.
Audi A8 L Security: nejbezpečnější Audi všech dob
Kromě toho je Audi E-Tron Quattro Concept vybaveny všemi technologiemi pro autonomní jízdu – radarovými senzory, stereokamerou, ultrazvukovými senzory a laserovým skenerem. Veškeré údaje z nich putují do nové velmi výkonné řídící jednotky zFAS umístěné v zavazadlovém prostoru. Ta vytváří kompletní model okolí vozidla v reálném čase a tyto informace posouvá řídícím modulem auta. Podle představitelů Audi jsou téměř všechny technologie připraveny k zavedení do praxe.
Při parkování na dobíjecích stanicích Audi E-Tron Quattro Concept využívá autopilota. Kromě toho má velkou sluneční střechu se solárními články na pohon během slunečných dnů. Samozřejmostí je adaptivní vzduchové odpružení, dynamický systém řízení přední nápravy se systémem řízení pro zadní kola. Audi E-Tron Quattro Concept reaguje velmi spontánně a při nízkých rychlostech se velmi snadno ovládá.
Audi E-Tron Quattro Concept harmonicky spojuje design s aerodynamikou a elektrickým pohonem všech čtyř kol. Rozměry pětidveřové verze jsou 4,88 m X 1,93 m X 1,54 m. Silueta, která směřuje dozadu, automobilu dodává velmi dynamický vzhled. Součinitel odporu vzduchu je pouze 0,25, což je v segmentu SUV nový rekord. To vše významně přispívá k dlouhému dojezdu více než 500 kilometrů.
Při rychlostech od 80 km/h se aktivují aerodynamické prvky na kapotě motoru, bocích, jakož i v zadní části vozidla. Jejich cílem je zlepšit proudění vzduchu kolem vozidla. Na jeho palubě není slyšet žádný zvuk motoru. Fascinace z elektrického pohonu se odehrává v úplném tichu. Vnější zpětná zrcátka tento vůz nezná. Nahradili je kamery, které výrazně přispěly k vynikající aerodynamice. Všechny světlomety v přední části využívají matricové laserové technologie. Zadní světla mají devět červených jednotek OLED ve funkci koncových světel a další tři jsou umístěny níže.
Audi E-Tron Quattro Concept nabízí prostorný a pohodlný interiér pro čtyři osoby s prostorem na zavazadla o objemu 615 litrů. Interiér je lehký a otevřený, jeho architektura se harmonicky prolíná s inovativním konceptem ovládání a zobrazení. Všechny displeje v interiéru využívají technologii OLED. Dva hlavní dotykové displeje z černého skla mají subtilní hliníkový rám. Levým displejem řidič ovládá světla a různé řídicí systémy, velký displej na pravé straně slouží k ovládání médií a navigace. Volant představuje alternativní řídící jednotku, přičemž jeho paprsky mají tvarovaný povrch. Na centrálním tunelu se nacházejí také dva další displeje OLED, zobrazující informace o pohonu, s ovládáním klimatizace a programovatelnými funkcemi. Zakřivené displeje v přední části dveří slouží jako vnější digitální zpětná zrcátka.
Dva cestující vzadu mají k dispozici dvě pohodlná sedadla. Mohou využívat displej OLED na středové konzole a nastavit si klimatizaci či info-zábavní systém ve své části vozidla nebo si vyměňovat data s řidičem. Díky modulu LTE lze ve vozidle připojit na internet.