Druhý nejoblíbenější štítek Chevroletu bude brzy elektrický, s novým podvozkem Ultium a aktualizacemi interiéru; pravděpodobně nahradí Bolt EV.
Společnost Chevrolet plánuje elektrifikovat svou nabídku kompaktních SUV pro rok 2024, přičemž cena nového Equinox EV bude začínat na 30 000 USD. Odhadovaný dojezd začíná na 402-483 km pro FWD a 450 km pro verze s pohonem všech kol (AWD), protože výkonová čísla se pohybují v rozmezí 210–290 koní a točivý moment je 242–346 lb-ft (librostop). Kromě přepracovaného podvozku a modernizovaného interiéru má nový Equinox EV řadu nových technologií, jako je 17,7palcová obrazovka infotainment a vylepšená asistence řidiče dostupná u většiny výbav.
Poté, co společnost Chevrolet odhalila elektrickou verzi svého nejoblíbenějšího modelu Silverado, ukázalo se, že (předvídatelně) zapadá do nejkonkurenceschopnějšího segmentu, což je kompaktní SUV. Podívejte se na Equinox EV, verzi druhého nejoblíbenějšího modelu společnosti založené na baterii Ultium. Chevrolet říká, že Equinox EV bude k dispozici pro modelový rok 2024 a má být zatím nejdostupnější nabídkou na bázi baterie Ultium, která začíná na 30 000 USD. Stejně jako nový Blazer EV bude všech 5 úrovní výbavy (1LT, 2LT, 3L5, 2RS a 3RS) poháněno různými platformami Ultium. Pohon předních kol bude standardem u všech výbav, zatímco pohon všech kol je volitelnou součástí celé řady. Standardní konfigurace poskytne 210 koní a 242 lb-ft točivého momentu přes přední kola, přičemž verze AWD vyprodukují 290 koní a 346 lb-ft točivého momentu. Dolní hranice rozsahu začíná na 402 km pro základní verze FWD, zatímco nabídky AWD se odhadují na 450 km na jedno nabití. Při rozdělení úrovní výbavy GM také uvádí dojezd 483 km oproti modernizovaným modelům FWD, i když není jasné, jaké vylepšení kapacity baterie budou tyto modely mít. Rychlost nabíjení se bude lišit podle úrovně pohonu a výbavy, se standardní rychlostí 55 km za hodinu při nabíjení 2. úrovně 11,5 kWh. Rychlé nabíjení DC je standardní u všech modelů a odhaduje se, že se nabije rychlostí 112 km za 10 minut. U modelu 3RS AWD je k dispozici vylepšená rychlost nabíjení 2. úrovně 51 mil za hodinu. GM také nabízí záruku 8 let nebo 160 934 km na baterie Equinox EV. Kromě nového podvozku a hnacího ústrojí má Equinox EV nový vzhled pro rok 2024, a to uvnitř i venku. Na rozdíl od vysokého a hranatého přístupu předchozí generace působí nový Equinox uhlazeně a „přikrčeně“ podle toho druhu designového jazyka, který stírá hranice mezi crossoverem a hatchbackem. A nejsou to jen vizuální triky, díky kterým nový model vypadá. Equinox EV je o 4,8 cm nižší, 7,1 cm širší a 18,8 cm delší než ICE Equinox, přičemž k celkovému rozvoru kol je přidáno 22,8 cm. Standardem v rozích jsou 19palcová kola, zatímco modely 2RS a vyšší jsou vybaveny 20 nebo 21palcovými koly. Uvnitř Equinox EV najdete významné technologické vylepšení pro řidiče i cestující. Řidiči mají nyní k dispozici 11palcový displej pro jízdní přístroje, zatímco 11palcová centrální obrazovka pro infotainment je standardem u modelů 1LT, 2LT a 2RS, s mimořádně velkou 17,7palcovou obrazovkou nainstalovanou u modelů 3LT a 3RS. Mezi další dostupné funkce patří aktualizovaná verze Super Cruise, vyhřívané stěrače čelního skla a head-up displej. Automatické nouzové brzdění, indikátor sledování vzdálenosti, varování před kolizí vepředu, přední brzda pro chodce a asistent udržování v jízdním pruhu jsou díky paketu Chevy Safety Assist standardem. Navzdory těmto moderním vymoženostem se nákladový prostor v důsledku nového designu ve skutečnosti výrazně zmenšil, přičemž maximální objem nákladu byl nastaven na 1800 l. To je snížení o 221 l oproti předchozí generaci. Chevrolet zatím neuvedl podrobné ceny, ale zástupci společnosti řekli, že počáteční rozsah u 1LT Equinox EV bude asi 30 000 USD. Vzhledem k tomu, že výroba elektromobilů je pro výrobce i nadále drahá, určité modely, jako je Ford Mustang Mach-E, zaznamenaly zvýšení cen kvůli značnému nárůstu materiálových nákladů, ačkoli zástupci GM tvrdí, že společnost se takovýmto zdražováním vyhne.
„Jsme velmi rádi, že nacházíme způsob, jak se udržet na této ceně a jak si udržet konkurenceschopnost, protože se koncem příštího roku dostaneme do prodeje,“ řekl globální viceprezident společnosti Chevrolet Scott Bell. „Myslíme si, že je to naprosto zásadní pro to, abychom skutečně dosáhli přijetí a udělali objem, který potřebujeme.“
Ceny jsou jedním z nejvíce omezujících faktorů při přijímání EV spotřebiteli, řekl Scott Bell. A zatímco Bolt a Bolt EUV měly dobrou pozici z hlediska ceny, modely se nevyvíjely tak, jak GM doufali. Vzhledem k tomu, že tyto modely budou brzy pryč a elektrické skateboardy, jako platformy Ultium, se stále více stávají dominantní formou výroby EV, je pravděpodobné, že Equinox EV brzy zaujme pozici Bolta na trhu. I když je vývoj EV nákladným úsilím, elektrické skateboardy se snaží snížit výrobní náklady EV a zároveň umožňují použití více modelů, od Equinox po dodávky Silverado a Brightdrop. Jak se datum vydání blíží, tato řada SUV a nákladních automobilů EV Chevy by mohla být první, která prokáže kvalitu technologií a rovnováhu nákladů, pokud ceny zůstanou nízké.