Ferrari FF byl průkopnickým modelem, který debutoval v roce 2011. Tento super sportovní automobil však nikdy nebyl nejkrásnějším Ferrari a po pěti letech začal vypadat dost zastarale. Maranello proto ohlásilo nový model GTC4 Lusso, který ho nahradí. GTC4 Lusso je hezčí a přináší hned několik novinek s mírně ostřejší karoserii. Poprvé ho uvidíme na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Motor v podobě 6,3 litrového dvanáctiválce zajišťuje hladký a konzistentní výkon. Produkuje 680 koní a točivý moment 514 Nm. To je výrazné zlepšení oproti původnímu motoru o výkonu 651 koní s točivým momentem 504 Nm. Stále to však nestačí na model F12 Berlinetta, který má až 730 koní a točivý moment 509 Nm. K dispozici je pohon všech čtyř kol s možností jejich natáčení podobně jako v případě modelu F12 TDF. 4RM-System a Slip Side Control 4.0 doplňuje elektrická uzávěrka diferenciálu a adaptivní tlumiče aby byl tento vzpínajícího se kůň ovladatelný za každých podmínek.
Ani zmínka o převodovce, ale je pravděpodobné, že půjde o stejnou sedmistupňovou DCT převodovku jakou měl předchůdce. Bez ohledu na to bude toto Ferrari velmi rychlé. Na stovku zrychlí za 3,4 sekundy a max. rychlost bude 208 mil za hodinu. Design exteriéru byl revidovaný, přičemž vše nyní vypadá, více napjatější, tvarovanější a agresivnější. Interiér byl také aktualizován. Klíčová změna se odehrává v zadní části. Zadní část střechy se zvažuje a spolu se zadními bočními okny vytváří nádhernou siluetu. Říká se tomu Shooting Brake kupé. Přidán byl spoiler na odtokové hraně střechy a dvojitá koncová světla byly nahrazena čtyřmi.
Jde o vůz určený pro klienty, kteří chtějí zažít potěšení z jízdy ve Ferrari kdekoliv a kdykoliv. Ať už na krátkých trasách nebo dlouhých cestách, zasněžených horských silnicích nebo městských ulicích, sám nebo ve společnosti třech šťastných cestujících. Unikátní auto, zcela nový svět.
Název GTC4 Lusso poukazuje na proslulé předchůdce jako např. 330 GTC nebo 2 + 2 sesterský model 330 GT, příp. 250 GT Berlinetta Lusso. Číslo 4 znamená čtyři pohodlná sedadla ve vozidle. Hodnota Cx je podstatně nižší než v příp. FF. Sportovní duše tohoto krásného kupé je zdůrazněna formou a designem zádi. Křivka střechy se zde svažuje při zachování dostatečného objemu a prostoru pro cestující vzadu. Objem zavazadlového prostoru je také dostatečný.
Mimořádná pozornost byla věnována interiéru kabiny, která je bezchybným triumfem sportovního luxusu. Architektura duálního kokpitu zvyšuje zážitek z jízdy pro řidiče i spolujezdce, kteří mohou využívat služeb volitelného displeje s množstvím funkcí. Nejnápadnějším rysem kabiny je však použití krásných materiálů, které byly pečlivě vybrány a zkombinovány tak aby obohatily atmosféru na palubě. Velkorysá sedadla zaručují všem čtyřem cestujícím mimořádný komfort. Novinku představuje zábavná platforma s 10-palcovým dotykovým HD displejem. Nový volant je nyní mnohem kompaktnější díky menším rozměrům airbagu a integrované ovládací prvky jsou nyní ještě ergonomičtější.
Takže pokud budete mít cestu na Ženevský autosalon který se bude konat nenechte si Ferrari GTC 4 Lusso ujít. Tento supersport nabídne prvotřídní výkon, univerzálnost za každých jízdních podmínek a vznešenou eleganci, na kterou všichni fanoušci Ferrari dlouho čekali.