Honda CRF 250L Rally
Verze Rally modelu CRF 250L pomůže každému v raných fázích jeho jezdecké kariéry. Má šestistupňovou převodovku, která se může snadno pohybovat nahoru nebo dolů, takže se přizpůsobí jezdcům všech typů. Je spojena s motorem o objemu 250 ccm, který dobře ví, kdy zabrat a kdy vydržet. Při výkonu 24 hp opravdu nemá „švunk“, který by Vám ublížil. Starší uživatelé mohou mít standardní CRF 250L, ale Rally je dobrá pro každého.
Cena: od 5150 USD
Yamaha XT 250
I když je Yamaha dobře známá, u XT 250 bylo od prvního debutu v roce 1980 provedeno jen velmi málo úprav. Sedí nízko a nabízí úctyhodnou světlou výšku 11″ (29 cm) a více, přičemž sedadlo je něco přes 31″ (80 cm) nad zemí. Pozoruhodná je dvojím výkonem, protože většina moderních modelů předpokládá, že každý na světě měří více než 175 cm a má nohy do O. Je to opravdový model do terénu, který zvládne běžné silnice, městské ulice a některé menší dálnice, ale na Route 66 zářit nebude.
Cena: 5200 USD
Arizona – Amerika ve své ikonické podobě
Suzuki DR 650S
Začít můžeme vidlicí s kazetami vpředu a zadním odpružením, které jsou konstruovány za účelem zvládání stoupání, a vpustěmi, které nikdy nepoznaly dotek betonu. Vezměte stroj do lesa a zjistíte, že se hezky čistí, přičemž maximálně využije podvozek s dvojitým kolébkovým rámem, když se vyhýbá provozu nebo stromům. Model je extrémně citlivý, díky čemuž motor 650 ccm působí jako umírněný hřebec, takže za skromným vzhledem skrývá mnohem více, než byste čekali.
Cena: 6550 USD
Yamaha WR 250R
Když udržíte váhu na naprostém minimu, můžete jet 70 s větrem v zádech, písní v srdci a svahem pod Vámi – ale raději to nezkoušejte. Kromě toho, že je pomalá, také neskýtá pohodlnou jízdu po zpevněných cestách, alespoň pokud očekáváte, že pojedete více než pár kilometrů. Na tomto seznamu je proto, že hravě zvládá nezpevněný terén, včetně děsivých stezek v lese, a snadno se dostane do problémů i ven z nich. Malá, ale divoká mašina!
Cena: od 6700 USD
Kawasaki KLR 650
Málokdy se stane, že by duální sportovní kolo aspirovalo na turistické kolo, ale KLR 650 (foto) určitě touží po výletech po osamělé silnici. Je vybaveno velkým čelním sklem, nádrží na 6,1 galonů a má zadní nosič nákladu. Určitě zvládá chodník a nezpevněné cesty se stejnou účinností, i když díky většímu motoru a většímu tahu je na silnici mnohem účinnější než mimo ni. Avšak dostat jeho velký motor na točivý moment je krásná věc.
Cena: od 6700 USD
Beta 500 RR-S
Značku Beta byste měli sledovat, pokud se zajímáte o nově se vynořující značku, která chce prorazit. Beta vyrábí terénní stroje patřící k nejlepším, které existují, a nyní přechází na větší nabídku duálních strojů vytvářením sérií, jako je 500 RR. I když jsou na offroadovou scénu stále příliš extrémní, šestistupňový systém vstřikování paliva ukazuje na skutečnou funkčnost na vozovce a skvělou volbu pro extrémní i klidnější výlety.
Cena: 10 000 USD
KTM 500 EXC-F
Středně velký výběr od rakouské společnosti KTM zahrnuje seriózní model, EXC-F, který je zcela legální na ulici, i když to tak nemusí působit. Je dobrý na na dálnicích a vedlejších cestách, ale fantastický na nezpevněných cestách, písku a štěrku, takže jeho pořádné odpružení Xplor WP není jen pro parádu.
Cena: 10 699 USD
Husqvarna 701 Enduro
Jedná se o motocykl od KTM, který byl vytvořen z jiného (recyklovaného) plastu, takže nemá typickou oranžovou barvu. To však není v neprospěch Endura, proto byste mu měli věnovat také druhý pohled. Kombinuje zkušenosti, které má KTM se vším daleko od asfaltu, a přívětivější motocykl na dojíždění. Nakonec budete mít stroj pro každodenní jízdu i víkendové road tripy, který nevypadá ošklivě a agresivně, jen se jeho tvůrce trochu pobavil.
Cena: cca 11 700 USD
Ducati Scrambler Desert Sled
Všimněte si ochranného krytu, který je součástí světlometu. Podívejte se na vyztužený trubkový rám, který je schopen absorbovat více námahy, než byste kdy dokázali vynaložit. Je věrný historii „pouštních saní“ (desert sled) z 60. a 70. let a má knoflíkové zadní pláště, chrániče motoru, paprskové pneumatiky a zvednuté zavěšení, to vše poháněno stejnou monstrózností motorek Scrambler 803 ccm, která je součástí každého z jejich modelů (kterých je 5). Pouze zde je ale používán správně.
Cena: od 11 395 USD
BMW R 1200 GS
Duální sportovní cykly před 40 lety neexistovaly a teprve s vytvořením R 1200 GS zahájila společnost BMW tento segment motocyklového trhu. Ačkoli během těch let jeho obliba mnohokrát stoupla a klesla, s potěšením můžeme říci, že současná iterace R 1200 GS je stejně působivá jako první den na trhu. Výkon 125 hp, jízdní režimy na silnici i v dešti, nemluvě o režimech Enduro a Dynamic, které vám umožní změnit preference tak, aby vyhovovaly vašemu stylu a terénu; to vše splňuje požadavky, o kterých jste ani nevěděli, že existují. Přitom je model mimořádně spolehlivý, takže vydané peníze stojí za to.
Cena: 18 895 USD
Ducati Multistrada 1200 Enduro
I když cena vypadá extrémní, skrývá se za ní velká hodnota. Ducati nabízí toto monstrum s mnoha výkonovými režimy, variabilními jízdními režimy, kontrolou trakce, ABS pro jízdu v zatáčkách a elektronicky řízeným odpružením; ty se propojí speciální aplikací Ducati, která zaznamenává všechna nastavení a výkon vašeho kola. To vše je standardní, zatímco většina motorek nenabízí tolik možností ani jako volitelné. Přitom je o něco větší a těžší než vůz BMW, což omezuje jeho schopnost pohybu v blátě.
Cena: cca 20 000 USD