Celkové výdaje Jihokorejců za osobní luxusní zboží vzrostly meziročně asi o 24 % a dosáhly 16,8 miliardy USD, což představuje 325 USD na obyvatele. Analytici ze společnosti & investiční banky Morgan Stanley vysvětlili, že poptávka po luxusním zboží mezi jihokorejskými kupujícími je poháněna nárůstem kupní síly a touhou navenek vystavovat své sociální postavení. Investiční banka také poznamenala, že luxusní domy se obrátily na korejské celebrity, aby dále katalyzovaly poptávku.
Ať už se jedná o italské kabelky Prada z telecí kůže nebo klasické kárované britské trenčkoty Burberry, Jihokorejci utrácejí nejvíce na světě za osobní luxusní zboží per capita, říká Morgan Stanley. Tato investiční banka odhaduje, že celkové jihokorejské výdaje za osobní luxusní zboží vzrostly v roce 2022 na 16,8 miliardy USD, což dělá asi 325 USD na obyvatele. Podle odhadů Morgan Stanley je to mnohem více než 55 USD a 280 USD na obyvatele vynaložené čínskými a americkými státními příslušníky. Také luxusní značky zdůraznily silný prodej v Jižní Koreji. Společnost Moncler www.moncler.com uvedla, že se její příjmy ve druhém čtvrtletí v Jižní Koreji více než zdvojnásobily ve srovnání s dobou před pandemií. Richemont Group vlastněná společností Cartier uvedla, že Korea je mezi regiony, kde v roce 2022 vzrostly její tržby o dvojciferné číslo ve srovnání s dobou před rokem či dvěma. Zatímco Prada uvedla, že lockdowny v Číně v roce 2022 přispěly k poklesu maloobchodního výkonu o 7 %, módní dům uvedl, že tento pokles byl zmírněn silným výkonem v Koreji a jihovýchodní Asii.
Analytici z Morgan Stanley vysvětlili, že poptávka po luxusním zboží mezi jihokorejskými kupujícími je poháněna nárůstem kupní síly a touhou navenek vystavovat své sociální postavení. „Vzhled a finanční úspěch mohou více rezonovat se spotřebiteli v Jižní Koreji než ve většině jiných zemí,“ uvedli ve zprávě.
V korejské společnosti jsou také projevy bohatství společensky přijatelnější. Průzkum provedený společností McKinsey zjistil, že pouze 22 % korejských respondentů považuje předvádění luxusního zboží za projev špatného vkusu, ve srovnání s 45 % Japonců a 38 % Číňanů. Poptávka po luxusních výrobcích byla také podpořena nárůstem bohatství domácností. Údaje z Korejské národní banky ukazují, že čisté jmění země v roce 2021 vzrostlo o 11 %. Asi 76 % bohatství domácností v Koreji spočívá v nemovitostech, jejichž ceny se od roku 2020 výrazně zvýšily. Investiční banka také poznamenala, že luxusní domy se obrátily na korejské celebrity, aby dále katalyzovaly poptávku.
„Téměř všechny hlavní korejské hvězdy jsou velvyslanci značek předních luxusních domů,“ připomněla zpráva; patří k nim společnost Fendi s hercem Lee Min-Ho nebo Chanel s rapperem G-Dragon. Společnost Tiffany & Co učinila ze zpěvačky Rosé z Blackpink tvář své kolekce HardWear, která byla velmi dobře přijata a zdvojnásobil se její prodej. Společnost Bain & Company však varovala před používáním metrik per capita pro spotřebu luxusního zboží.
„Podle definice luxus není produkt na masovém trhu,“ řekla Weiwei Xing, partner společnosti Bain & Co. „Navrhovala bych porovnat celkové výdaje za luxus a množství populace, která patří do střední nebo vyšší třídy, což by bylo smysluplnější opatření, které více odráží postoj a spotřebu luxusu, řekla Xing a dodala, že by to zúžilo mezeru.
Společnost Morgan Stanley přesto uvedla, že prosperující korejský luxusní trh je „dobrým náhledem toho, čím by se mohl stát čínský luxusní trh, který zatím zůstává nedostatečně proniknutý“. Analytici uvedli, že obě země sdílejí podobnosti ve sklonu k luxusním předmětům coby značkám statusu. V současné době zůstávají jihokorejské roční výdaje per capita za luxusní zboží více než 6x vyšší než u čínských kupujících. Globálně společnost McKinsey předpokládala v roce 2023 nárůst luxusního trhu mezi 5% a 10%, s podporou poptávky z USA a Číny.
„Očekáváme, že se růst obnoví poté, co se Čína zotaví ze současných vln covidu, k čemuž by mělo dojít v I. čtvrtletí,“ řekla paní Xing.
Samonivelační hmoty jsou klíčovým materiálem pro přípravu podkladů před pokládkou různých podlahových krytin, jako je…
Zážitkové dárky a poukazy se staly velmi populárním způsobem, jak obdarovat naše blízké. Představte si,…
Pokud se zajímáte o to, kolik stojí metro ve Valencii, je důležité si uvědomit, že…
Valencie, rozprostírající se na pobřeží Středozemního moře, je třetím největším městem Španělska a díky své…
Po příletu na letiště ve Valencii, které je oficiálně známé jako Letiště Manises, se návštěvníci…
Valencie, toto nádherné španělské město nacházející se na pobřeží Středozemního moře, je místem, které oplývá…