Koenigsegg ukázal na Autosalonu v Ženevě tři nové špičkové modely

Koenigsegg ukázal na Autosalonu v Ženevě tři nové špičkové modely 1

Švédská značka Koenigsegg ukázala na Ženevském autosalonu ne jeden, ale hned tři nové modely. Zaprvé úchvatný Koenigsegg Ager RS ​​Gryphon. Jde o velmi zvláštní model s výkonným V8 TwinTurbo motorem produkujícím až 1 360 koní při hmotnosti pouze 1 395 kg. Všimněte si fantastického poměru výkonu k hmotnosti a to 1:1.

Gryphon dostal jméno po mytologické kreatuře, kterou charakterizuje tělo a zadní nohy lva a křídla, krk a hlava orla. Karbonové doplňky zdobí 24karátové pláty zlata. Nacházejí se na vybraných místech karoserie, motoru a interiéru. Vnitřek charakterizuje pohodlný interiér z kůže alcantara, leštěné díly z uhlíkových vláken, eloxovaného hliníku jakož i text Gryphon, který je zlatou nití vyšit do palubní desky. K dispozici je dokonce vlastní závodní helma, vyrobená z uhlíkových vláken. Také s dekoracemi z plátkového zlata. Vyrábí se ručně v továrně Koenigsegg v Angelholm.

Švédská nadvláda: Koenigsegg Reger s 1.500 koňskými silami a bez převodovky

Na autosalonu v Ženevě byly odhaleny i dva zcela nové, produkční modely Reger. Byly vyrobeny pro zákazníky ve Spojených státech, přičemž jeden z nich dostane odnímatelnou pevnou střechu tzv. hardtop. K dispozici budou extra pohodlné tlumiče, keramické brzdy, funkce kontroly trakce, hydraulické zvedací zařízení pomáhající překonávat otravné obrubníky, Apple CarPlay a jiné. Pětilitrový V8 motor je stejný jako v případě modelu Ager RS. Doplněn však bude o další tři elektromotory. Výsledkem je pozoruhodných 1 479 koňských sil a fantastický točivý moment téměř 2 000 Nm. Tato brutální síla se bude přenášet na zadní kola.

První Reger byla vyrobena v barvě British Racing Green s koženým interiérem. Druhý model bude červený se středním úsekem kapoty vyrobené z uhlíkových vláken. K dispozici budou tří-paprsková karbonová kola v kombinaci s červeným a černým interiérem. Nová kapitola v příběhu Koenigsegg právě začala. Samozřejmě, že nové hyper-sporty Koenigsegg nelze popsat v několika odstavcích, takže jakmile budeme vědět víc, napíšeme o královském hyper-sportu samostatný článek.