Pokud čekáme na novou verzi něčeho, co máme rádi, začneme si protiřečit: chceme více, ale nechceme, aby změny zničili to, co milujeme. Neodvratná obnova oblíbeného super sporťáku Audi R8 se stala realitou. Obavy z toho, že nová generace naruší křehkou rovnováhu moderního stylu, vynikajícího výkonu a každodenní použitelnosti, jsou neopodstatněné. Automobilka Audi své příznivce nezklamala. Seznamte se s novým Audi R8.
Druhá generace Audi R8 je lehčí, rychlejší a silnější. Právě tento model je jedním z posledních vozů s atmosférickým motorem v tomto segmentu. Designéři se rozhodli nahradit původní motor V8 se šestistupňovou manuální převodovkou silnějším 5,2-litrovým agregátem V10. Nový motor poskytuje výkon 449 kW (610 k) při 8.250 ot./min a točivý moment 560 Nm. Audi s tímto potenciálem zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. Jeho max. rychlost je 330 km/h.
Motor má sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S Tronic s pohonem všech čtyř kol Audi quattro. Vyšší výkon se podařilo dosáhnout díky novému nepřímému vstřikování paliva, které spolu se systémem vypínání vybraných válců přispělo ke snížení spotřeby asi o 10%. Model R8 V10 Plus by si měl při běžné jízdě v průměru vystačit s 12,4 litry paliva na 100 km.
Design exteriéru je nyní, mnohem více, ostřejší, hranatější a svěžejší. Šestiúhelníkový tvar sacího otvoru vpředu je agresivnější, přičemž dvojice větracích otvorů vpředu byla úplně vylepšená. Lamely nasávání jsou nyní svislejší a dodávají tak automobilu ještě sportovnější vzhled. Totéž platí i o zadních vzduchových kanálech, které jsou umístěny nad lichoběžníkovými koncovkami výfuku. Celková silueta a proporce velmi jasně odkazují právě na model R8.
Díky použití kompozitních materiálů je vůz podstatně lehčí než jeho starší model. Pevnost karosérie se však zvýšila o rovných 40 procent. Sportovní verze V10 Plus váží pouhých 1474 kg, což je zarážející, když si uvědomíme, že nejlehčí verze předchozího modelu s motorem V8 vážila 1625 kg.
V interiéru kraluje kůže Nappa s ozdobnými prvky. V kabině je vše zaměřeno na účelný design, pro německé auta tak charakteristický.
Na palubní desce není žádný displej info-zábavního systému. Technologické prvky přináší systém Audi Drive Select, který nabízí na výběr jeden ze čtyř jízdních režimů. Ty ovlivňují chování vozidla, jako reakce při šlápnutí na plynový pedál, tuhost řízení, rychlost řazení i podvozek. Nechybí digitální zobrazovací panel Audi Virtual Cockpit, který v sobě zahrnuje navigaci, prvky pro zábavu a poskytuje informace o automobilu. 12,3-palcový displej pohání čip Nvidia Tegra 30, což umožňuje, aby byla grafika zobrazena při vysokém rozlišení. Vynikne na něm zejména digitální otáčkoměr, který vykresluje 60krát za sekundu a poskytuje tak bezprostřední a přesné informace.
Působivé jsou i funkce navigace na bázi Google Earth, které poskytují údaje o nadmořské výšce včetně aktuálních satelitních map.
Vzhledem na cenu 187400 eur za nejlepší model, automobil konkuruje super sportovnímu Lamborghini Huracan. Nové Audi R8 se dokonce lépe ovládá a mnohem více přesvědčí i kvalitou zpracování interiéru. Na rozdíl od Lamborghini jde v případě Audi R8 o supersportovní auto na běžné použití.