Na letošním autosalonu v Tokiu jsme se mohli na chvíli přenést do budoucnosti. Ve stánku automobilky Lexus byl vystaven zcela nový automobil s jasnou vizí. Luxusní sedan LF-FC je ukázkou toho, jak budou vypadat luxusní sedany značky Lexus v budoucnosti.
Japonci chtěli překvapit designem a pokrokovými technologiemi. Pro automobilku je to víc než jen auto. LF-FC vyjadřuje sofistikovaný životní styl. Zcela nový a futuristický design zcela vystihuje filozofii automobilky. Z každého úhlu je agresivní elegantní a vyzařuje charisma. Vpředu dominují nové tvary mřížky sání a plovoucí světla ve tvaru písmene L, které končí až u předních blatníků. Zadní část zvýrazňují nová koncová světla s podobným designem.
Svůj skutečný charakter odhalí LF-FC při pohledu z profilu. Podobnost se 4-dveřním kupé není náhodná. Is LF-FC snadno zdoláte nejen rovné, ale i klikaté cesty. Celkový vzhled dotvářejí sportovní 21-palcová kola z lehkých slitin a ráfky vyztužené uhlíkovými vlákny. Jedním slovem dynamika, síla a elegance.
Prostorný interiér LF-FC byl navržen tak, aby posádce nabídl pohodlné prostředí. Řidič řídí funkční kokpit. Kabina je rozdělena do dvou částí: horní a dolní. Horní je otevřená, což řidiči umožňuje soustředit na cestu, aniž se musel nějak omezovat. Při pohledu na sedadla vpředu se zdá, jakoby se vznášely.
Zadní sedadla jsou určena pro ty, kteří se rádi nechají vozit. Sedadla se dají sklopit několika způsoby. I tak však vozidlo nabízí velmi mnoho prostoru pro hlavu a kolena. Sedadla jsou potažena velmi kvalitní anilinovou kůží. Tu najdete i na dveřích a přístrojové desce. Uvnitř je vozidlo vybaveno množstvím nových technologií. Technologickou novinkou je holografický obraz promítán nad středovým tunelem. Díky němu se řidič orientuje při zadávání povelů gesty.
Koncept LF-FC pohánějí palivové články. Pohonný systém má velmi vysoký výkon. Vodík pohání obě nápravy, a tak lze říci, že je auto vybaveno pohonem všech čtyř kol. Větší část energie se přenáší na zadní kola, ta zbylá pohání kola vpředu. Tento inovativní systém pohonu dokonale přerozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola. Díky tomu se velký sedan velmi dobře ovládá a je stabilní. Strategické umístění elektromotoru v zadní části vozu a dvou menších vpředu jsou zárukou optimálního rozložení hmotnosti. Vozidlo je vybaveno všemi technologiemi na bezpečnou jízdu a přibližuje nás tak k vizi světa bez dopravních nehod.