Limo kupé s rozměry na úrovni třídy S pokořilo koeficient odporu vzduchu cd = 0,19, čímž se v automobilové říši těsně přiblížilo k nepoměrně menšímu rekordmanovi Volkswagenu XL1.
Díky dynamickému základnímu tvaru kapky je celkový design elegantní a futuristický. Lze hovořit o symbióze designu a aerodynamiky, přičemž má toto auto i proporce moderního sportovního vozu. Celkový design s vynikající aerodynamikou vznikl díky počítačové simulaci s využitím nejnovějších algoritmických metod. Díky individuálně přizpůsobenému softwaru se dal namodelovat poměrně složitý trojrozměrný design. Takové dynamické modelování umožňuje modelovat návrh a zobrazovat jej z různých úhlů pohledu. Výsledkem jsou velmi složité tvary, které se pak pomocí inovativních výrobních technologií dostávají do reálného života (Rapid Prototyping).
O pohon se stará hybridní motor s celkovým systémovým výkonem 205 kW (279 k) a možností dobíjení ze sítě. Díky konceptu aktivní aerodynamiky byly dosaženy různé hodnoty dojezdu. V běžném režimu projde 62 km, přičemž vyprodukuje 31 g CO2 na kilometr. V aerodynamickém módu je to až 66 kilometrů s produkcí CO2 na úrovni 28g/km. Maximální rychlost tohoto zázraku je 250 km/h.
V interiéru potaženém bílou kůží najdete množství dotykových ovládacích prvků. Koncept IAA zde navazuje na konstrukční prvky třídy S a S-Class Coupé, přičemž nabízí nové funkce založené právě na dotykovém ovládání. Lze tak získat představu o tom, jak bude vypadat interiér limuzín v blízké budoucnosti. Pečlivý výběr barev a materiálů vytváří kontrasty mezi antracitovou a bílou, jakož i mezi hliníkem a broušeným sklem. Elegantně zakřivené tvary, které na sebe plynule navazují, pečlivý výběr kvalitních materiálů a filozofie dotykového ovládání jsou zárukou velkého pohodlí a funkčnosti.
Koncept IAA nabízí pohled do budoucna i v oblastech, kde to není na první pohled zřejmé. Vozidlo je vybaveno technologií Car-to-X, která dokáže komunikovat s jinými vozidly a získat přístup k externím zdrojům informací. To představuje významný pokrok v oblasti bezpečnosti, při snižování rizika nehody na minimum a odhalování překážek, které z auta není vidět. Koncept IAA totiž díky pokročilým technologiím vidí i za roh.
Další inovací společnosti Mercedes-Benz je futuristický volant. Jeho otevřená a nanejvýš komplikovaná struktura představuje inteligentní a elegantní koncept. Volant obsahuje dotykové ovládací prvky, díky čemuž se velmi snadno ovládá i přes kompaktní rozměry. Tlačítko OFN na levé straně ovládá levý displej, zatímco tlačítko na pravé straně slouží k ovládání pravého displeje. Ruce tedy zůstávají na volantu a oči na silnici. Tuto jednoduchou filozofii razí společnost Mercedes-Benz již mnoho let.