Superjachty bojují s anonymními kybernetickými útoky nového druhu pirátů, zatímco lodě na vodíkový pohon jsou na cestě k nahrazení fosilních paliv. Tato a další témata dominovala letošnímu 28. ročníku Dubai International Boat Show.
Mezinárodní lodní akce v Dubaji, která se vrací poprvé od pandemie covid-19, je vrcholem každoročního kalendáře výrobců luxusních lodí. Více než 800 společností z více než 50 zemí využívá událost jako platformu k předvedení a odhalení svých nejnovějších výrobků.
Jednou z takových společností byla Sunreef Yachts z Polska, která představila svou novou jachtu Sunreef Eco 80. Poté, co se Sunreef Eco 80 stala obětí zpoždění způsobeného světovou krizí lodní dopravy, dorazila na akci se svými ohromujícími solárními panely stylově pozdě. Ekologický design má za cíl učinit jachtu autonomní a nezávislou na dokování nebo doplňování paliva. Vzhledem k tomu, že vlastnictví elektrických automobilů dramaticky stoupá, dalo by se očekávat, že stejný trend bude probíhat i u námořních plavidel. Zakladatel a prezident Sunreef Yachts Francis Lapp však vysvětlil, že míra přijetí obnovitelných paliv není na vodě stejná jako na silnicích. Francouzský rodák Lapp řekl: „Vlády v Evropě a ve světě pracují na autech, ale ne na lodích. Nemáme dnes žádnou regulaci motorů na moři.“
Jednou ze společností, která posouvá hranice hybridizace, je Seabubbles se svým futuristickým námořním plavidlem. Kombinací vodíku a energie z baterie se u Seabubble zkrátila doba nabíjení na pouhé 4 minuty, zatímco plavidla stejné velikosti dříve potřebovala 5-6 hodin nabíjení. Pomocí podobné fyziky jako křídla letadla používá Seabubble hydrofoily k vytvoření vztlaku, který ji zvedne nad vodní hladinu. Hydrofoily snižují odpor, což redukuje energii potřebnou k pohybu jedinečného plavidla.
Většina moderních námořních plavidel je dobře vybavena technologií, od GPS a navigačních systémů až po elektronické zobrazování map a informační systémy (ECDIS). Příchod nové technologie však dostal superjachty do nebezpečných vod s novým typem pirátů. Vlastnit superjachtu je pro světovou finanční elitu luxusem kvůli přemrštěným nákladům na její nákup a údržbu. Špičkové superjachty s bohatými majiteli vytvářejí perfektní kombinaci pro hackerské piráty chtivé odměny.
Piráti ve filmech se plavili pod vlajkou s lebkou a zkříženými hnáty, vybaveni hákem místo ruky a páskou přes oko. Reálně však dnes může pirát držet loď jako výkupné z pohodlí kavárny. Expert na kybernetickou bezpečnost Naveen Hemanna vysvětluje, jak vzestup digitálního bankovnictví a kryptoměn pomáhá podporovat tuto formu zločinu. Euronews řekl:
„Piráti nemusí být na lodi. Všechno je to virtuální válka, která se děje, protože Vaše bohatství je i jiné než fyzické. Je virtuální, takže k tomu, abyste peníze dostali, nepotřebujete fyzickou přítomnost.“
Kybernetické hrozby pro jachty se po covidu zvýšily, což dokazuje, že majitelé jachet to v moderním světě nebudou mít jednoduché. Budoucnost námořních plavidel se však alespoň pro vody, ve kterých plují, stává udržitelnější a šetrnější k životnímu prostředí.
Zážitkové dárky a poukazy se staly velmi populárním způsobem, jak obdarovat naše blízké. Představte si,…
Pokud se zajímáte o to, kolik stojí metro ve Valencii, je důležité si uvědomit, že…
Valencie, rozprostírající se na pobřeží Středozemního moře, je třetím největším městem Španělska a díky své…
Po příletu na letiště ve Valencii, které je oficiálně známé jako Letiště Manises, se návštěvníci…
Valencie, toto nádherné španělské město nacházející se na pobřeží Středozemního moře, je místem, které oplývá…
Valencie, okouzlující město na východním pobřeží Španělska, je místem, které nabízí návštěvníkům nejen slunečné počasí…