Nejdražší oděvní značky

Nejdražší oděvní značky 1

Přestože nejbohatší lidé světa tvoří jen nepatrný podíl obyvatel země, každoročně utratí stovky miliard dolarů za drahé oděvní značky. Ve skutečnosti má tzv. ´luxusní trh´ hodnotu více jak 275 miliard dolarů. A které značky jsou nejvíce žádané? Obecně platí, že nejdražší značky je možné vidět na celebritách, od modelek přes filmové hvězdy až po členy královských rodin. Zde uvádíme 9 nejdražších oděvních značek současnosti, z nichž některé jsou v popředí módy a zájmu už celá desetiletí a ještě déle.

 

Burberry

Ačkoli ne všechny drahé značky existují po staletí, u společnosti, kterou založil Thomas Burberry, je to pravda. Svoji oděvní společnost založil už v roce 1856, ale první prodejna byla otevřena až v 1891. Dnes značka zahrnuje řadu ´pod-značek´, jako je Burberry Brit, Burberry London, a Burberry Prorsum. K typickým výrobkům patří kárované vzory a khaki trenčkoty, a také proslulý kabát z pavích per, který se prodal za asi 35 000 USD. Čistý příjem společnosti byl v roce 2014 více jak 323 mil. USD, takže její popularita neupadá asi dnes.

 

Armani

Značka Armani, kterou založili Giorgio Armani a Sergio Galeotti v roce 1975, je sofistikovaná a stále módní, takže ji nosí celebrity po celém světě. Kromě skutečné haute couture se značka může chlubit také dalšími výrobky včetně zboží interiérového designu a brýlí. Existuje řada ´pod-značek´, jako je Giorgio Armani; Emporio Armani; Armani Exchange; AJ; Armani Jeans, AX; Armani Junior, Armani/Casa nebo Armani Collezioni. Značka prý vydělává kolem 1,8 mld. USD ročně.

 

Dolce & Gabbana

Italská oděvní společnost Dolce & Gabbana, kterou založili v roce 1985 Domenico Dolce a Stefano Gabbana, se rychle prosadila a získala jméno v Hollywoodu. Výrobky D&G lze poznat na první pohled, jejich vzhled je nápadný a velmi elegantní. Obvykle mají výrazné barvy, ale značka nabízí i něco pro ty, kteří se jinak s módou nekamarádí. Například rok 2014 znamenal elegantní a sofistikovaný look, rok 2015 byl inspirován fantasy… Ale to je potřeba vidět na vlastní oči.

 

Gucci

Značka Gucci, která je známá svými luxusními koženými výrobky od oděvů přes boty až po kabelky se ve světě mody těší vážnosti. Patří k pár značkám, pro které platí, že miliony lidí po celém světě jsou šťastné, když mohou mít alespoň kabelku od Gucci. Společnost, kterou založil Guccio Gucci v roce 1920, prý má hodnotu kolem 4,2 mld. USD.

 

Dior

Společnost Dior, kterou založil Christian Dior v roce 1946, vyzařuje luxus a drží se v popředí v oblasti haute-couture po celá desetiletí. Nezabývá se přitom pouze oblečením: tak jako mnohé jiné luxusní značky k jejím výrobkům patří i doplňky, obuv a vůně, ale také kosmetika pro líčení a péči o pleť. Společnost má hodnotu miliardy dolarů – v roce 2011 přiznala roční příjem více jak 24 mld. USD.

 

Chanel

Téměř před sto lety prohlásila úžasná Coco Chanel, že „luxus musí být pohodlný, jinak to není luxus“. To je jeden z důvodů, proč je mimořádná značka luxusního oblečení, kterou představila ve 20. letech 20. století, dodnes v popředí mezinárodního módního průmyslu a stále udává trendy. Oblečení značky Chanel je drahé, ale také dobře vypadá, a cítíte se v něm dobře, a parfém Chanel jen přidává eleganci a sebevědomí své nositelce. Dnes má prý tato přední módní společnost hodnotu minimálně 7 mld. USD.

 

Prada

Prada se řadí k vrcholu nejdražších značek, i když za své bohatství vděčí společnost také dalším položkám, od módních doplňků a hodinek po kožené boty a zavazadla. Před několika lety spolupracovala s LG electronics na projektu luxusních mobilních telefonů Prada, což znamenalo obrovský úspěch. Evidentně na světě existuje dostatek lidí, kteří si přejí luxus tohoto typu a jsou za něj ochotni zaplatit nemalé ceny. Společnost má hodnotu 9,4 mil. USD.

 

Louis Vuitton

Nejsou to jen luxusní doplňky a kabelky, co vynáší značku Louis Vuitton do popředí ve světě módy. Společnost také vyniká svým fantastickým konfekčním oblečením a večerními oděvy, a dále nabízí obuv, sluneční brýle, hodinky, šperky a dokonce knihy. Společnost, kterou v roce 1954 založil návrhář Louis Vuitton, působí v asi 50 zemích světa a může se chlubit více jak 460 prodejnami. Společnost byla v roce 2014 ohodnocena na více jak 28 mld. USD. To svědčí o skutečnosti, že ti, kteří si to mohou dovolit, velmi rádi nakupují drahé značkové věci.

 

Oscar De La Renta

Oscar de la Renta navrhoval dámské šaty po celá desetiletí a oblékal některé z předních dam světa, např. Jackie Kennedy. Návrhář, který se narodil v Dominikánské republice, měl jmění v hodnotě více jak 100 mil. USD, když zemřel v roce 2014. Nejprve pracoval ve Španělsku a v Paříži, a pak založil vlastní značku oděvů. Tak jako mnoho jiných úspěšných oděvních magnátů měl také vlastní řadu doplňků a vůní, a dokonce i doplňků do domácnosti. Dvakrát po sobě získal cenu Coty Awards a dvakrát Cenu amerických módních kritiků.