Elektrická vozidla (EV) v tomto okamžiku berou trh útokem, protože tradiční i začínající výrobci se obracejí k neodvratné elektrické budoucnosti. To také změnilo způsob, jakým jsou elektrická vozidla navržena. EV byla vnímána jako futuristická a navržena tak, aby se odlišila od svých tradičních protějšků s vnitřním spalováním.
I když ne všechny vozy EV vypadají podobně, všechny mají jeden společný rys: efektivnost. Když jsme hovořili začátkem tohoto roku s Ralphem Gillesem, vedoucím designu ve společnosti Stellantis, zdůraznil, že provedení EV je skutečně odlišné od vozů ICE. Přirozeně to ovlivnilo způsob, jakým EV sjíždějí z montážní linky, ale také umožnilo designérům jako Gilles více pracovat s aerodynamikou. V dnešní době je design EV všude, od klasických siluet roadsterů po nezřetelné linie mezi sedany, kombi, crossovery a hatchbacky. A přístup každého výrobce je odlišný, protože doufají, že rozhoupou dlouhodobé kupce vozů ICE svým dlouhodobým designem, který povede na trh po celé nadcházející roky. Zde je 8 vybraných konceptů EV z roku 2022, které doufáme, že se brzy dostanou do výroby.
Pokud je konstrukční strategie Hyundai stylová a módní, jeho luxusní značka Genesis je klasicky hladká. Po uvolnění elektrifikovaného modelu G80 společnost pokračuje ve svých snahách v oblasti EV. Genesis skočí do stejného bazénu jako Polestar a Tesla a chce vyprodukovat svůj vlastní elektrický roadster. Vstupte do Genesis X (úvodní foto) s dlouhou kapotou a hlubokými koly vesmírného věku: model je nastaven tak, aby mohl soutěžit s německými kabriolety s nejlepším výkonem, ne se sportovními roadstery, které slíbili Tesla a Polestar. Podrobnosti o jeho hnacím ústrojí musí být ještě zveřejněny, ale je pravděpodobné, že se bude jednat o luxusní cruiser s vysokým výkonem. Luc Donckerwolke, hlava designu této značky pocházející z Belgie, uvedl, že hlavními principy designu modelu je atletičnost a sportovnost. Není sice jasné, co to přesně znamená, ale vůz bude mít zatahovací skládací karoserii hardtop s integrovanými průhlednými střešními okny moonroof nad každým z cestujících vpředu. To znamená spoustu ježdění s větrem ve vlasech.
Společnost Hyundai pokračovala ve zvyšování laťky z hlediska automobilového designu, zejména pokud jde o EV. Začátkem tohoto roku představila dva koncepty EV, N Vision 74 a RN22E. Posledně jmenovaný je vyladěná verze nového streamlineru Ioniq 6, která se stane doplňkem N-linie Hyundai zaměřené na výkon. Koncept RN22E, postavený na platformě e-GMP, nabízí výkon 576 koní a točivý moment 545 liber-stop převáděny na všechna čtyři kola prostřednictvím e-LSD. Baterie 77,4 kWh je zdrojem energie a přidává hmotnost, která bude zpomalena čtyřpístovými monoblokovými třmeny pro regenerativní brzdění orientované na výkon ve všech čtyřech rozích. Zahrnuty jsou režimy brzdy a točivého momentu. Také vnější styl koncepčního vozidla je vyladěn na aerodynamiku, protože části vytištěné v 3D slouží ke snížení hmotnosti a zaměření na tuhost. Specifický zvukový systém umožňuje, aby do kabiny byly převedeny různé zvuky z hnacího ústrojí. Hyundai ještě musí říci, kdy uvidíme toto EV ve stylu tuneru, ale v roce 2023 by mohla následovat první výroba jednotek Ioniq 6.
Audi drží své karty zakryté v případě konceptu EV známého jako ActiveSphere, který má být představen na začátku roku 2023. Potenciálně slouží jako duchovní nástupce Allroad, takže stínovaný vzhled konceptu ukazuje velmi málo, ale můžeme vidět terénní pneumatiky a obrovská kola. Po trendu velkých vozů kupé se tento koncept zdá být v souladu. Společnost Audi také potvrdila, že model bude schopen autonomního řízení, stejně jako další 3 koncepty EV, které Audi plánuje vydat v nadcházejících letech. Společnost již přišla s řadou celoelektrických e-tronů, ale tento model stanoví precedens pro tvůrčí snahy Audi u EV, zatímco přenáší některé z elegantních stylingových podnětů z modelů A7. Vzhledem k tomu, že se Audi zaměřuje na luxusní zážitek, bude vývoj EV důležitý při vytváření zvukotěsné kabiny. Současné e-trony od Audi navíc umožňují tři fáze regenerativního brzdění, což znamená, že majitelé mohou přizpůsobit zážitek z hnacího ústrojí podle svých představ. V případě ActiveSphere (pokud se dostane do výroby) se zdá, že optimální nastavení bude agresivní.
Polestar je podivná společnost, která se odtrhla od Volvo, aby vyráběla výhradně elektrické modely. Značka se upevnila jako alternativní možnost EV ve světě vozů Tesla www.tesla.com , přičemž sedan Polestar 2 již byl ve výrobě a Polestar 3 přichází. Letos v létě během akce Monterey Car Week společnost předvedla svou další budoucnost a odhalila roadster Polestar 6. EV kabriolety jsou na trhu vzácností a Polestar to chce změnit. Vezmeme-li model Tesla Roadster, Polestar říká, že kabriolet vydá do roku 2026. Při 884 hp a 663 liber-stop točivého momentu bude duální motor roadsteru mít stejnou 800 voltovou konstrukci jako nadcházející sedan Polestar 5 Super Super. Hnací ústrojí bude představovat pohon všech kol, i když podle společnosti Polestar jeho elektrické motory omezi dodávku energie směrem dozadu. Dosažení 0-60 mph za 3,2 sekundy není malý výkon a Polestar říká, že můžete takto jez až do 150 mph (mil za hodinu). Prvních 500 jednotek bude speciální edice Polestar 6 LA Concept s nebesky modrým exteriérem, světlým koženým interiérem a původním konceptem O2 pro 21palcová kola.
Renault pokračuje ve zvyšování svých současných operací a začátkem roku vydá koncept Scenic Vision. Technicky je model poháněn kombinací vodíku a elektřiny, ale rozhodli jsme se jej sem zahrnout vzhledem k příslibům společnosti Renault. Ta říká, že dosáhne rozsahu asi 800 km s baterií Scenic Vision 40 kWh a vodíkovým palivovým článkem 16 kW. Kola budou poháněna elektricky zapalovaným synchronním motorem 160 kW, s výkonem směřujícím na přední kola. Společnost ještě musí oznámit údaje o energii, ale představujeme si, že tato čísla učiní z modelu EV horkou novinku. Francouzská společnost tvrdí, že Scenic Vision bude proveden ze 70 % z recyklovaných materiálů, přičemž více než 95 % vozidla bude recyklovatelných. Konkrétní použité materiály zahrnují láhve od mléka, plastové trubky a recyklovaný polyester. Použití těchto materiálů naznačuje, že auto bude mít teoreticky o 75 % menší uhlíkovou stopu.
Ze všech zde uvedených EV možná nejlépe vypadá Mercedes EQXX. S jednou kontinuální linií od předního blatníku po zadní koncová světla je elegantní, a navíc vybaven elektrickou technologií. Koeficient tahu 0,17 a rozsah více jak 1000 km by měly stačit k tomu, aby nalákal i nejzavilejší zastánce vozů ICE. Redaktor, který jel do Německa, aby to zjistil, napsal následující: „Možná nejpozoruhodnější na experimentu s EQXX je to, že auto neběží na superkondenzátorech nové generace nebo pevné baterii, ale na optimalizované lithium-iontové konstrukci hodnocené na 920 V. “ Ve skutečnosti je hnací ústrojí EQXX fascinující, kdy během testu baterie 100 kWh generuje 241 koní a běží rychlostí 12 km na každou KWh elektřiny. Po přihlášení do testovacího běhu 1200 km přes celou Evropu se zdá, že tým v Mercedesu se zaměřuje také na to, aby EV nebyl nudný. Vzhled tam určitě je, stejně jako opatrnější přístup k úsporám rozsahu a hmotnosti díky hnacímu ústroji a podvozku vyvinutým pro F1, jakož i beznákladovému vnějšímu designu. Nakonec půjde o to, jak moc by tato technologie stála skutečné spotřebitele. Do té doby budeme na EQXX pouze hledět.
Tento naprosto skvěle vypadající koncept EV je inspirován výrobci, jako jsou Hyundai a Kia, v postoji týkajícím se širokých výkonných vozů hatchback. Společnost Stellantis, která vyrábí Airfrysler Airflow slibuje toto auto od roku 2021, ale až letos jsme získali více podrobností. Výrobní štítky představují přepracovanou verzi těch z 30. let, kdy Chrysler chtěl zlepšit aerodynamickou účinnost dříve brutálních modelů. Nyní je aerodynamika ve světě EV ještě důležitější. Očekává se, že Airflow bude mít sérii elektrických motorů s výkonem 201 koní. Napájení bude do těchto motorů přiváděno prostřednictvím bateriového systému, o kterém Stellantis říká, že zvládne až 644 km. Interiér konceptu Airflow je ohromující sám o sobě, i když se vychyluje směrem k futuristické straně. Uvnitř se přenášejí určité narážky na vnější konstrukci, takže interiér skýtá otevřený pocit bez tradičního shluku nástrojů. Chrysler slibuje, že do roku 2025 zahájí výrobu prvního EV, ale výrobce se zdráhá zdělit, zda bude vozidlo založeno na Airflow. Dodge, další značka od Stellantis, plánuje spustit produkční verzi svého konceptu Charger Daytona SRT EV v roce 2024.
Společný podnik mezi značkami Toyota a Subaru, který přinesl EV Toyota BZ4X a Subaru Solterra, měl bouřlivý začátek. Po komplexním návratu sahajícím až k hlavám kol jsou modely konečně zpět na silnici a na prodej v autosalonech po celých USA. Zbývá zjistit, zda nebyla důvěra v modely otřesena, ale Toyota je odhodlána rozšířit své nabídky EV crossover, přestože se automobilka zapojovala pomalu. Proto je hezký úhlový koncept BZ, který Toyota ukázala během autosalonu LA Auto Show, krok správným směrem. Toyota si nechává informace o novém konceptu BZ pro sebe, ale je pravděpodobné, že model bude postaven na platformě e-TNGA věnované BEV. Údaje o výkonu a rozsahu nebyly zveřejněny, ale společnost uvedla, že nový model je zaměřen na eleganci. Aerodynamika hraje významný faktor v rozsahu EV a Toyota se tímto tématem chce zabývat přímo v designu vozu.
Zážitkové dárky a poukazy se staly velmi populárním způsobem, jak obdarovat naše blízké. Představte si,…
Pokud se zajímáte o to, kolik stojí metro ve Valencii, je důležité si uvědomit, že…
Valencie, rozprostírající se na pobřeží Středozemního moře, je třetím největším městem Španělska a díky své…
Po příletu na letiště ve Valencii, které je oficiálně známé jako Letiště Manises, se návštěvníci…
Valencie, toto nádherné španělské město nacházející se na pobřeží Středozemního moře, je místem, které oplývá…
Valencie, okouzlující město na východním pobřeží Španělska, je místem, které nabízí návštěvníkům nejen slunečné počasí…