Pininfarina H2 Speed: první super-sport na vodíkový pohon

Pininfarina H2 Speed: první super-sport na vodíkový pohon 1

Služby italského designového studia Pininfarina často využívají taková jména jako Ferrari či Maserati. Nyní však Pininfarina přichází s vlastním prototypem super auta na vodíkový pohon.

Na letošním autosalonu v Ženevě debutoval model Speed ​​H2 se dvěma elektromotory a kombinovaným výkonem okolo 370 kW produkovaný při závratných otáčkách 13.000 otáček za minutu. Jedinou emisí, kterou tento zelený automobil produkuje je voda. Společnost věří, že koncept H2 Speed ​​bude ztělesněním sportovního charakteru, výkonu a čisté z jízdy šetrné k životnímu prostředí.

V současné době existuje mnoho vozidel na vodíkový pohon zejména v podobě městských autíček. Jsou navrhovány s cílem vytvořit a nabídnout alternativu ke konvenčním pohonům osobních vozidel. Pininfarina H2 Speed ​​má také alternativní pohon. Jde však o supervýkonné auto. H2 Speed ​​ztělesňuje čistotu, eleganci a inovaci, řekl předseda Pininfarina, Paolo Pininfarina. Duch projektu navazuje na aerodynamickou tradici, o kterou se Pininfarina snaží již několik desetiletí. Tento koncept je syntézou techniky, udržitelnosti a harmonie. Především však rychlosti.

Sprint z nuly na sto za 3,4 sekundy je realitou! 1420 kg vážící H2 Speed ​​dosahuje max. rychlost asi 300 km/h a podle jeho tvůrců jde o první, vysoce výkonný automobil na vodíkový pohon. Speed ​​H2 pohání hnacího ústrojí v podobě dvou palivových článků, které pocházejí od francouzsko-švýcarské firmy Greengate.

Koncept je vyroben z uhlíkových vláken, obsahuje uhlíkové brzdy a stojí na 19-palcových předních a 20-palcových zadních kolech Ultraleggera HLT Central Lock, které byly navrženy a vyrobeny u OZ Racing. Rozložení hmotnosti je v poměru 41:59 mezi přední a zadní nápravou, při pohonu zadních kol. Vozidlo nemá žádnou spojku, ani diferenciál, a protože se o převody netřeba vůbec starat, řidič se může soustředit výhradně na jízdu.

Rozměry konceptu jsou 4,7 metru na délku, 1 metr na výšku a 2 metry na šířku. 6,1 kg vodíkové palivové nádrže po obou stranách kabiny lze naplnit během tří minut. Mají aerodynamický tvar a jsou jakýmsi kanálem pro proudění vzduchu k zadní části vozidla. Na vstupu dvou do těchto kanálů jsou umístěny chladiče, které chladí bloky palivových článků. Vzhledem k tomu, že toto vozidlo je v první řadě platformou pro výzkum a vývoj budoucích automobilů, Pininfarina nevylučuje, že v případě zájmu ze strany zákazníků vyrobí malou sérii závodních speciálů H2 Speed.