Nové Porsche 718 Boxster je tady! Ústředním bodem nové modelové řady jsou čtyřválcové ploché motory s přeplňováním. Jsou výkonnější, flexibilnější a mají velmi nízkou spotřebu. Porsche s nimi pokračuje v tradici čtyřválcových plochých motorů, které byly poprvé použity ve sportovním Porsche 718 s motorem uprostřed. Automobilka s nimi vyhrála mnohé závody již v letech 1950 až 1960 včetně legendárních závodů Targa Florio a Le Mans.
Oba modely Boxster a Boxster S dostanou velmi flexibilní, šestistupňové manuální převodovky, v případě potřeby lze získat i automatické sedmistupňové převodovky PDK. 718 Boxster vyvine výkon 220 kW z dvoulitrového motoru, zatímco 718 Boxster S dosahuje 257 kW z 2,5 litrového motoru. Porsche používá v modely S turbodmychadla s proměnnou geometrií turbíny. Ve skutečnosti je nyní Porsche jediným výrobcem, který nabízí technologii VTG v produkčních vozech s benzínovým motorem jako např. 911 Turbo a 718 Boxster S.
Uvedením nové generace Boxster 718 se od roku 1960 poprvé hlásí o slovo ploché čtyřválcové motory. Jejich přeplňování výrazně zvyšuje točivý moment. Dvoulitrový motor disponuje max. točivým momentem 380 Nm, který je k dispozici od 1950 otáček za min. do 4500 otáček za min. 2,5-litrový motor dokonce dosahuje 420 Nm v rozsahu otáček od 1900 min do 4500 otáček za min. To znamená, že nové modely 718 Boxster, dokážou rychleji akcelerovat. Sprint z nuly na 100 km/h je možný pouze za 4,2 sekundy. Maximálka byla stanovena na 285 km/h.
Impozantní je nárůst výkonu o 26 kW (35 koní) nových přeplňovaných motorů v porovnání s předchozími modely Boxster. Koncept turbo motorů Porsche významnou měrou zlepšuje jízdní výkony při současně lepší spotřebě paliva na úrovni 7l/100 km. To je zlepšení až o 13%! Zcela nové ladění podvozku a silnější brzdy poskytují ještě sportovnější zážitek z jízdy. Design nové modelové řady byl (s výjimkou víka zavazadlového prostoru, čelního skla a Šlapací střechy) komplexně přepracován. Uvnitř se nachází nová přístrojová deska a nejnovější generace systému Porsche Communication Management (PCM) s dotykovou obrazovkou jako standard. Jako volitelné příslušenství je k dispozici navigační modul. Standardně se nové 718 modely dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou.
Díky aktivnímu podvozku je cestovní komfort a dynamika sportovní jízdy ještě lepší. K dispozici jsou tři nastavení jízdních režimů: Normal, Sport a Sport Plus.
Co se designu týče, čelní straně je nyní mnohem širší a mužnější. Chladicí přívody vzduchu vpředu jsou mnohem větší a poukazují na nový koncept u turbo motoru. Přední část modelu 718 Boxster byla doplněna o novou konstrukční část s bi-xenonovými světlomety s integrovanými LED pro denní svícení.
Při pohledu z boku jsou identifikačními znaky nová, samostatně stylizovaná křídla a boční prahy. Větší otvory pro nasávání vzduchu se dvěma žebry zdůrazňují dynamický vzhled vozidla. Dveře po novém neobsahují žádné kliky a nová jsou i 19-palcová kola, která jsou standardem v případě modelu Boxster S. Kola s průměrem 20 palců jsou k dispozici jako volitelná výbava. Propracovaná zadní část je také mnohem širší. Zadní světla jsou zcela nová a vyznačují se trojrozměrnou LED technologii a čtyřbodovými brzdovými světly.
Podvozek je laděn sportovně a je velmi pružný. Jízdní dynamika nového roadsteru poukazuje na původní model 718. Vozidlo se výtečně chová v zatáčkách a to i díky elektromechanického systému řízení, který je konfigurován o deset procent příměji. To dělá z modelu 718 Boxster ještě pružnější a snadněji ovladatelné auto. Poprvé je za příplatek k dispozici systém Porsche Active Suspension Management (PASM) s o deset mm nižší světlou výškou.
U sportovních vozů s automatickou převodovkou PDK bylo přidáno tlačítko Sport Button Response, které umožňuje řidiči konfigurovat odezvu motoru. Dalším ústředním prvkem nového dispozičního uspořádání je jednotka Porsche Communication Management (PCM), která zahrnuje přípravu pro mobilní telefon, audio rozhraní a Sound balíček Plus s celkovým výkonem 110 wattů. PCM je možné podle potřeb rozšiřovat volitelnými moduly. Dostupný je navigační modul s hlasovým ovládáním nebo modul Connect Plus, který rozšiřuje možnosti navigace o on-line služeb. Evropa přivítá nové modely 30. dubna a jejich cena bude od 53 646 do 66 141 €.