Vítejte v budoucnosti! V budoucnosti, které vládne sportovní Porsche s výkonem 600 koňských sil. Má čtyři dveře, čtyři velké sedadla, pohon všech čtyř kol a z 0-100 km/h zrychluje za méně než 3,5 sekundy. To vše bez jediné kapky bezolovnatého benzínu.
Dojezd na baterie? Údajně až 500 kilometrů, přičemž nabití na 80% kapacity netrvá déle než 15 minut. Vskutku impozantní! Odborná veřejnost již nyní oceňuje novou 800-voltovou technologii dobíjení Porsche Turbo Charging System. Ta je několikanásobně efektivnější než ta, kterou využívají elektromobily Tesla.
Novinkou je také systém pro sledování očí řidiče. Ten dokáže zaznamenávat pohled řidiče a následně ovládat menu info-zábavního systému. Sci-fi pokračuje konceptem holografického displeje umístěném před sedadlem pasažéra. Ten slouží k zobrazování aplikací a jejich volbu. Mezi další zajímavosti nového sedanu od Porsche patří indukční nabíjení bez kabelů a zástrček.
Technologie bezdrátového nabíjení si přes ostatní koncepty razí cestu a hledá své místo na trhu. Její hromadné výroby bychom se měli dočkat již zanedlouho.
Jednodušší tvarování přední části auta dává vyniknout klasickému designu Porsche, který se má přiblížit k modelu 918 Spyder a závodním modelem Porsche. Váhu lithium-iontových baterií kompenzuje směs hliníku, různých druhů oceli a uhlíkových vláken v konstrukci automobilu. Mission E nepotřebuje tunel pro hnací hřídel na pohonu zadních kol. Tak je to i dobře, protože v kabině je oproti modelům, které se hromadně vyrábějí v současnosti, mnohem více místa.
Mission E je zatím jen konceptem, ale jedním dechem dodejme, že tím byl ještě nedávno i fantastický model 918 Spyder, který je dnes realitou. S tímto sportovním elektromobilem chce Porsche začít novou éru podobně jako s modelem 911 před padesáti lety. Porsche Mission E je vlastně více než jen koncept. Je to koncept, který lze realizovat. Na to, aby se dostal do výroby, bude automobilka potřebovat asi tři roky.