Už podruhé po sobě se společnost Rolex dostala na vrchol seznamu společností s nejlepší reputací.
Hodnocení, které zahrnuje 100 firem s nejlepší reputací, sbírá společnost The Reputation Insitute (dále RI), která byla založena v roce 1997 a v současnosti sídlí v Bostonu. Pro účely žebříčku se zeptala na názor 170 000 respondentů.
RI měří úspěch společností v 7 kategoriích:
produkty a služby
inovace
pracovní místo
politika společnosti
vedení
výkon
Tento žebříček byl sestaven na základě dotazníků, shromážděných v prvním čtvrtletí. Proč na něm záleží? Podle RI reputace pohání podnikání. Čím vyšší skóre společnost získá, tím je pravděpodobnější, že její produkt bude koupený, doporučený nebo o se o ní mezi lidmi bude šířit dobré slovo.
Rolex jako první společnost v tomto roce zaznamenala výsledky, které měly excelentní skóre, respektive skóre nad 80 bodů (Rolex měla 80,38). Respondenti vnímají Ženevskou organizaci jako firmu s vysoce kvalitními produkty, splňující potřeby zákazníků, dobře organizovanou a ziskovou společnost.
Mezi další společnosti, které se do žebříčku zařadili, patří Lego, které se z loňského 6. místa vyšplhalo ihned za Rolex na 2. místo. Kromě toho, že je na světě dobře známá jako hračkářská společnost Lego se v posledních letech angažovalo i ve filmovém byznysu, kdy produkovalo filmy využívající jeho vlastní značku. Za první kvartál získalo Lego hodnocení 79,19 bodů.
Mezi největších skokany se zařadila společnost ABInBev, největší pivovarská společnost na světě se značkami jako Budweiser, Corona nebo Becks. Společnost se zlepšila o 4,5 bodů a skončila na 72. místě. Dále, Bosch si polepšil o 4,4 bodů a dostal se do první desítky na 6. místě, ihned za Google.
Nejvíce se propadly společnosti Samsung a Daimler. Samsung skončil na 70. místě díky skandálu s Galaxy Note 7, který měl tendenci explodovat. Daimler se zase propadl kvůli vyšetřování v procesu emisního certifikátu.
V automobilovém průmyslu se několik značek dočkalo zvýšení skóre. Toyota, Honda, Ford, Renault, GM a dokonce i VW (který se zlepšil po loňském skandálu s emisemi) zaznamenali vylepšení. BMW Group spadla o pár příček dolů. BMW získalo dobré hodnocení v produktu a inovacích, ledaže zaostalo v politice společnosti (corporate social responsibility).
Výše uvedených 7 kategorií však tvoří pouze polovinu toho, jak lidé vnímají společnost. Druhá polovina spočívá v komunikaci těchto bodů. RI zjistila, že společnosti na vrcholu žebříčku to dokážou. Rolex, Lego a Disney dávají důraz na hodnoty společnosti. Všechny 3 společnosti mají jako prioritu komunikaci, poskytování informací svých aktivit a diskutování o tom, co chystají.
Zde je celý žebříček:
Pořadí Společnost Hodnocení