Ministerstvo má v tomto roce použít na podporu cestovního ruchu 7,65 milionu eur.
Růst návštěvnosti a zvyšování přínosů cestovního ruchu pro ekonomiku na Slovensku by měly pokračovat iv tomto roce.
Ministerstvo dopravy a výstavby to očekává vzhledem k aktuální situaci na mezinárodním trhu a trendy, které momentálně určují chování rekreantů.
Slovensko má tak podle resortu velmi dobré předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu a aby zde návštěvníci trávili svůj volný čas. Výzvou je nejen nárůst počtu návštěvníků, ale i prodlužování jejich pobytu a zvyšování počtu noclehů.
Veletrh turismu
Různé možnosti turismu, cestování, odpočinku a poznávání zajímavostí na Slovensku, ale i v zahraničí představuje od čtvrtka 24. ročník veletrhu ITF Slovakiatour v bratislavské Inchebě.
První den patřil odborníkem a pro širokou veřejnost bude otevřen od pátku do neděle 28. ledna. Na největším domácím veletrhu cestovního ruchu se účastní 347 vystavovatelů ze sedmnácti zemí, včetně ČR, na ploše 17 tisíc čtverečních metrů. Souběžně s tímto veletrhem se tradičně konají výstavy Myslivost a odpočinek a Wellness a fitness.
„Naší dlouhodobou a neměnnou prioritou je přilákat na Slovensko co nejvíce turistů na co nejdelší dobu. Ministerstvo dopravy bude při všech příležitostech nadále aktivně pracovat se značkou a subsloganom Travel in Slovakia Good Idea,“ řekl ministr dopravy a výstavby Arpád Érsek pro agenturu SITA.
„Slovensko zažívá momentálně velmi dobré období – po rekordním roce 2016 počet hostů rostl iv roce 2017. Očekáváme, že tendence se nezmění a domácí a zahraniční návštěvníci budou i nadále přínosem pro slovenský ekonomiku,“ uvedl.
Podpora turismu
Ministerstvo má v tomto roce použít na podporu cestovního ruchu 7,65 mil. eur, z toho na dotace organizacím cestovního ruchu 5,7 mil. eur a na propagaci 1,95 mil. eur.
„Cílem ministerstva dopravy je vynakládat prostředky na podporu cestovního ruchu účelně a efektivně. Přes dotace podporujeme 35 oblastních a pět krajských organizací cestovního ruchu, které jsou klíčovým prvkem jeho rozvoje na místní a regionální úrovni,“ poznamenal Érsek.
Peníze na marketing a propagaci jsou určeny k zajištění účasti na 25 mezinárodních veletrzích cestovního ruchu, na organizování infociest pro novináře a odborníky z cestovního ruchu, na prezentace možností slovenského turismu v zahraničí, jakož i na spolupráci zemí V4 v propagaci na vzdálených trzích, či propagační materiály.
Slovenský stánek
Stánek Slovenska na veletrhu ITF Slovakiatour nabízí domácím turistům rozmanité možnosti a atraktivity domácího cestovního ruchu, kde mohou strávit svůj volný čas.
Veletrh má poprvé tří partnerů – Nitriansky samosprávný kraj – Region Nitra představuje panoramatickou 3D prohlídku svých atrakcí, Žilinský turistický kraj zas Oravský hrad, orloj ve Staré Bystrici, expozici drotárstva v Budatínska zámku, malované dřevěnice v Čičmanech či plavbu voru pod hradem Strečno a Moravskoslezský kraj se prezentuje ve stylu první společné republiky v rámci stého výročí vzniku Československa.
V pátek se zároveň uskuteční konference Hospitality & Tourism Summit se zaměřením na cestovní ruch, hotelnictví a gastronomii.
Experti z těchto oblastí budou řešit téma jak maximalizovat tržby a optimalizovat náklady. Přes víkend bude šestnáctý festival cestovatelských filmů Bubo bál – Camera Slovakia. V Inchebě se zároveň začal 25. ročník veletrhu Danubius Gastro se zaměřením na nejnovější trendy v gastronomii. Představuje se na něm 390 vystavovatelů z jedenácti zemí na ploše 19 tisíc čtverečních metrů.
Přímý podíl cestovního ruchu na hrubém domácím produktu v ČR v roce 2016 dosáhl 2,7% a předpoklad na loni je 2,8%. „Nepřímý příspěvek k podílu na HDP činil v roce 2016 na Slovensku 6,2% (v Maďarsku 10,5%, v České republice 7,8%, v Polsku 4,5%, v Rakousku 3%). Hlavním lákadlem Maďarska je Budapešť a Česka Praha a tímto turistickým velkoměstům Bratislava nedokáže konkurovat, „uvedlo ministerstvo dopravy pro agenturu SITA.