TikTok překonává YouTube v průměrné době sledování na uživatele

TikTok překonává YouTube v průměrné době sledování na uživatele 1

Podle zprávy vydané analytickou firmou App Annie TikTok předstihl YouTube, pokud jde o průměrnou dobu sledování na uživatele v USA a Velké Británii. Má se za to, že tato aplikace s krátkými videi „vylepšila streamování a sociální prostředí“.

To vedlo k rozšíření aplikace po celém světě v první polovině roku 2021, pokud jde o stahování. Růst přichází navzdory zákazu společnosti TikTok v Indii, která byla největším trhem pro aplikaci. YouTube si udržuje své vedoucí postavení v celkovém čase stráveném mezi sociálními, komunikačními, fotografickými a video aplikacemi a zábavními aplikacemi po celém světě. Zpráva od App Annie ukazuje, že průměrná doba sledování u uživatele v USA na TikToku byla téměř o 9 % delší než na YouTube. Rozdíl však byl mnohem větší ve Velké Británii, kde průměrný čas strávený na TikToku činil o 64 % více než na YouTube, říkají data. TikTok poprvé překonal YouTube ve Velké Británii v květnu 2020 a od té doby si udržuje prvenství. V USA si TikTok a YouTube vyměňují první místo od loňského srpna, ačkoli první z nich začala dominovat až letos v dubnu. Je důležité si uvědomit, že průměrný čas strávený podle dat zveřejněných App Annie se zakládá výhradně na uživatelích systému Android.

App Annie poznamenává, že zisk TikToku vůči YouTube „by mohl v příštích letech otřást žebříčkem“, protože lidé tráví více času krátkými videi. TikTok také nadále zaujímá vedoucí postavení na celosvětovém trhu s aplikacemi na zařízeních Android i iOS pokud jde o stahování stahování v první polovině roku. Současně si však YouTube udržel nadvládu nad celkovým časem stráveným na zařízeních Android po celém světě. Také video platformě Google se v první polovině roku 2021 podařilo porazit TikTok ve spotřebitelských výdajích.

App Annie říká, že díky hloubce a šíři zapojení YouTube nadále vede v oblasti streamování, sociálních sítí, fotografií a videí. Podle ní je živé vysílání jednou z funkcí, které zvyšují růst stráveného času. V posledních měsících se YouTube pokusil dohnat TikTok s funkcí nazvanou Shorts. Společnost v květnu také oznámila Shorts Fund v hodnotě 100 mil. USD (zhruba 734 milionů rupií), aby „zpeněžila a odměnila“ tvůrce vyvíjející pro svou platformu krátký videoobsah. Spolu s TikTokem a YouTube Snapchat potichu rozšiřuje svoji přítomnost na zámořských trzích, přičemž její stahování za posledních 12 měsíců vzrostlo o 45 % ve srovnání s předchozími 2 lety, uvádí App Annie. Stahování Snapchatu v Indii za 12 měsíců končících červnem meziročně vzrostlo o 190 %. Pokud jde o alternativy TikTok, 4 nejstahovanější aplikace v zemi v první polovině roku 2021 byly MX TakaTak, Instagram, Josh a Moj. Na druhé straně YouTube, WhatsApp, Facebook, Instagram a Truecaller patřily mezi 5 předních aplikací v Indii z hlediska největšího množství času stráveného spotřebiteli. To se podobalo datům za celý rok 2020, ačkoli Truecaller předběhl MX Player a dostal se na seznam 5 nejlepších aplikací, kde uživatelé trávili většinu času. Zpráva také uvádí, že TikTok, Twitch a Bigo Live patřily v první polovině roku mezi top 10 aplikací podle spotřebitelských výdajů na celém světě, a to díky mechanismům darování v aplikacích, které tyto aplikace zavedly. V Indii nadále v oblasti spotřebitelských výdajů vedly společnosti Disney+ Hotstar, dále Chamet, Tango Live, Truecaller a Zee5.