Britská automobilka Aston Martin představila svůj nejnovější počin v oblasti závodních super sportů, kterému dala jméno Vulcan. Je to milionové auto, které spojuje krásu s obrovským výkonem a ze kterého se vyrobí pouze 24 kusů. Na běžných silnicích ho nikdo nikdy neuvidí.
Aston Martin Vulcan je začátkem nové éry automobilky a Britové si od něj hodně slibují. „Je to extrém v každém slova smyslu,“ říká šéfdesignér Marek Reichman. Je to projekt, který se nachází na úplném vrcholu výkonu a designu. Jde o nekompromisní závodní auto, které je zároveň krásné a přitažlivé. Kdyby všechny závodní vozy vypadaly tak jako Vulcan, bylo by se na co dívat.
Aston Martin Vulcan byl navržen k pobavení několika šťastlivců, kteří ho budou řídit na závodních okruzích. Rozšíří klub, ve kterém se momentálně nacházejí pouze dva modely: McLaren P1 Plus a laferrari, označovaný jako GTR, resp. FXX K. Přestože McLaren a Ferrari jsou mimořádně výkonné vozy, se kterými lze jezdit i po běžných silnicích, Aston Martin Vulcan je jiná káva. Je to první automobil značky Aston Martin, který vznikl za éry nového managementu, kterému šéfuje bývalý šéf Nissanu Andy Palmer. Není tajemstvím, že automobilka spolupracuje s divizí AMG Mercedes a získala od ní kapitál.
Super sportu Vulcan vdechl duši šéfdesignér Reichman, který pochází ze Sheffieldu a svou pozici v automobilce zastává od roku 2005. Právě on vytvořil krásné a ladné tvary současného modelu Vantage a DB9. Mistrovskými kousky jsou i One-77, Vantage Zagato a Lagonda Taraf. A teď je tu nový Vantage GT3, DB10 a Vulcan. Mimochodem, model DB10 bude řídit Daniel Craig ve filmu Spectre. Podle Reichmana začali nové modely DB10 a Vulcan psát novou kapitolu, zejména pokud jde o design. Kde však model DB10 končí, tam Vulcan teprve začíná. Vulcan nezná žádné konstrukční omezení a celá jeho karoserie je vyrobena z karbonu.
Vulcan se může pochlubit push tlumiči, unikátním odpružením, ručně vyrobeným závodním motorem, sekvenční převodovkou a bočními výfuky. Dvanáctiválcový motor o objemu 7 litrů je prostě úžasný.
Pochází sice z modelu One-77, byl však upraven a vyladěn pro potřeby závodního auta. Vulcan je se svou hmotností 1350 kg mimořádně lehký a v kombinaci s výkonem až 800 koní i velmi dravý. To se může hodit například na závodech v Le Mans. Stejně jako u McLarenu a Ferrari si i v tomto případě Britové školí budoucí majitele vozidla. Osobní trénink na trati a simulátorech probíhá pod dohledem závodníka Darrena Turnera.