Hudební fajnšmekři si kdysi neuměli představit život bez vinylových desek. Doba se však změnila, nastoupili MC audiokazety, později CD nosiče či disky DVD. V dnešní, digitální éře hraje naopak prim internet a sdílení audiosouborů na různé cloud servery.
Říká se ale, že všechny trendy minulosti se postupem času dostanou opět do módy. Toto tvrzení podtrhuje i fakt, že se sítě prodejen Tesco a Sainsbury ‚s ve Velké Británii rozhodli opět prodávat „retrogramodesky“. Druhý jmenovaný supermarket je do skladů dostal poprvé od osmdesátých let.
Představitelé Britské fonografického asociace (BPI) tvrdí, že desky budou v oběhu velmi dlouho a pokles, typický pro časy minulé, tentokrát nehrozí. Lidé zkrátka milují retro. To, že jde o stoupající trend, potvrzují i nejnovější statistiky, podle nichž prodej vinylových nosičů přesáhl poprvé za 21 let číslo 2 milionů.
„Kamenné“ obchody v Anglii si přivydělávají na živobytí právě prodejem takových produktů a proto se objevily kritické hlasy, podle kterých chtějí velké sítě supermarketů využít tento trend a uškodit menším prodejcům. Tak či onak, zákazník se může cítit spokojen.