Vogue pobouřil veřejnost reklamou na kožešiny

Vogue pobouřil veřejnost reklamou na kožešiny 1

Bude nový šéfredaktor ke kožešinovému průmyslu liberálnější?

Britské vydání časopisu Vogue čelí kritice ze strany ochranářů zvířat i velkých značek, které odmítají používat kožešiny. Na vině je celostránkové reklama, která se objevila v únorovém vydání časopisu. Jde o reklamu na společnost International Fur Federation (IFF), která se celosvětově zabývá podporou a certifikací kožešinového průmyslu.

Fotografii, na níž muž a dvě ženy sedí oblečeni v luxusních kožešinách, doplňuje jednoduchý text Furnow and Forever. Ten odkazuje na hlavní stránku IFF wearefur.com a fotka se objevila na sociálních sítích více vlivných osobností.

Upozornila na ni například redaktorka Daily Telegraph Anita Singh. Na svém Twitteru se ptá, zda by se reklama na kožešiny objevila i v době, kdy magazín vedla Alexandra Shulmanová a dodává, že je zklamaná z toho, co vidí v únorovém vydání.

Alexandru Shulmanovú, která byla dlouholetou šéfredaktorkou, loni vystřídal Edward Enninful. Během vedení Shulmanovej se v magazínu kožešiny neobjevovaly vůbec.

Svůj protest připojili i několik vlivné značky, jako například Gucci a Michael Kors, které ve svých oděvech přestali používat pravé kožešinové výrobky. Podle slov ředitele značky Gucci, Marca Bizzarriho, jsou k dispozici technologie, díky kterým už nemusíme používat kožešiny. Alternativy jsou podle něj opravdu luxusní.

Několik organizace bojující za práva zvířat dlouhodobě poukazují na to, že zvířata určená pro kožešinový průmysl jsou chována ve špatných podmínkách a usmrcováni bolestivým a krutým způsobem.

PETA například uvádí, že zvířata jsou často zabíjeny elektrickým proudem, v Číně dochází ke rozdrceny z kůže zaživa a třetina zvířat, jejichž kožešiny se dostávají na americký trh, umírá v ocelových pastí. V těch se to děje extrémně pomalu a bolestivě.

Ředitelka organizace PETA se pro britské noviny Daily Mail vyjádřila: „Britský Vogue má dlouhodobý zákaz zveřejňovat na svých stránkách kožešiny. Budeme na nich apelovat, aby se tento krutý průmysl do časopisu nedostal zadními dvířky reklamy. „