Cena vydraženého vzácného automobilu od Aston Martin je tak vysoká z důvodu, že byl doslova „vyskládaný“ z dílů, které se nacházely v továrně. Možná to zní šíleně, avšak zejména díky tomu se model Volante řadí mezi výjimečné sběratelské kousky.
Aston Martin Short-Chassis Volante z roku 1966, doplněný o motorové vylepšení specialisty společnosti, byl v březnu vydražen aukčním domem Sotheby’s za 1 700 000 dolarů. Jeho hodnota se původně odhadovala na 1 300 000 až 2 000 000 dolarů.
Britská konstrukce a italský design
Vozidlo nese siluetu modelů Aston Martin DB, které společnost vyráběla od 50. let až do počátku 70. let. První z těchto modelů, DB4, přišel se skvělou kombinací kvalit – s tou nejlepší britskou konstrukcí ještě z dob, kdy se auta Aston Martin jezdily po závodních drahách, a také se sofistikovaným italským designem vytvořen brilantním milánským výrobcem karoserií, Carrozzeria Touring. Tento design později převzal i model Volante.
Během 60. letech bylo vozidlo vyvinuto od modelu DB5, později vznikl DB6. Zatímco se měnilo po mechanické i „kosmetické“ stránce z jednoho modelu na druhý, všechny modely s sebou nesly jistou podobnost, která je zároveň odlišovala od předchozích vozidel značky. Tyto tři vozy v historii Aston Martin znamenají významné milníky společnosti.
Vzácné exempláře modelů s milionovými cenovkami
Vozidla DB4 a DB5 byly vyrobeny ve stejném množství, šlo i tisícovku exemplářů z každého modelu. Automobilů DB6 bylo vyrobeno o něco více, dostupných jich bylo téměř dva tisíce. Každé z vozidel je proto vzácné a vysoce hodnotné. DB5 však vede tento pomyslný žebříček – jeho cena se dnes pohybuje na milionových hodnotách. Na úspěchu mu také přidává fakt, že šlo o první vůz značky Aston Martin, na kterém se převážel známý agent James Bond.
Poté, co byl v roce 1965 představen model DB6, Aston měl několik zbývajících podvozků předchozí DB5-ky. Rozhodl se je proto využít pro výrobu konvertibilního modelu. Výsledkem bylo vozidlo Volante. Tento název byl původně jen pracovní a používali ho nejprve jen zaměstnanci továrny, jeho pojmenování se však rychle ujalo a dodnes se používá k označení konvertibilních modelů Aston Martin.
K názvu byl později přidán i přívlastek Short-Chassis, protože byl vyroben z nízkého podvozku modelu DB5. Samozřejmě, podvozek nového auta byl různě upravován. Vyrobených bylo jen 37 automobilů tohoto druhu, což z nich dělá snad nejvzácnější kusy ze všech dostupných konvertibilních variant. Tento fakt posouvá cenu těchto aut výše a výše.
Na to, že byly vyrobeny z téměř vyřazených dílů, mají docela slušnou hodnotu, což dokazuje i poslední dražba Short-Chassis Volante z března tohoto roku.